Digiteenused

Võrdlus: 2020 parimad kliendihaldus- ja müügitarkvarad (CRM)

Erik Suits Erik Suits

Mis on kliendi- ja müügihaldustarkvara ehk CRM?

Kliendi- ja müügihaldustarkvara annab ettevõtjale tervikliku ülevaate tema kliendiandmetest ja -suhetest, toetades seeläbi nii müüki kui ka turundust. Lõpptulemusena paraneb nii ettevõtte müügitegevus kui ka sisemine efektiivsus.

Kuigi paljud näevad endiselt CRM-tarkvara kui digitaliseeritud Rolodexi, siis tehnoloogia võidukäigu tulemusena on kliendi- ja müügihaldustarkvarast kujunenud palju olulisem tööriist kui vaid ärikontaktide talletaja. Tänapäevased CRM-tarkvarad toetavad töötajaid nii müügis, turunduses, klienditeeninduses, ärianalüütikas kui ka arvelduses.

Moodsa CRM-süsteemiga saavad müügihaldurid luua paremaid püsisuhteid ning mõõta ja kaardistada oma müügiprotsessi efektiivsust igas etapis. Nüüdisaegset CRMi iseloomustab tehnoloogiline nutikus, mis kätkeb suuremat automatiseeritust, müügivihjete (lead) haldust, automaatseid meeldetuletusi, e-posti kampaaniaid ja integreeritust koduleheküljega.

Kliendi- ja müügihaldustarkvara (CRM) turg

Kliendi- ja müügihalduse (CRM) lahendused on seetõttu iga moodsa ettevõtte igapäevatöö osa. Grant Thorntoni CRM-tarkvarade uuringust selgus, et ligi 57% meie klientidest kasutab CRM-tarkvara. Seejuures on aga kasutusel lai valik kliendi- ja müügihalduse tarkvarasid, lihtsast digitaalsest Rolodexist kuni keeruka CRM-tarkvarani, mis hõlmab nii projektijuhtimist, integratsioone suurimate turundusplatvormidega kui ka automatiseerimisvõimalusi. Seetõttu ei ole ka põhjust otsida omanikku tiitlile „Parim kliendi- ja müügihalduse (CRM) tarkvara 2020“, kuna ettevõtete vajadused on väga erinevad olenevalt sektorist ning arenguastmest. Oluline on leida kliendihalduse tarkvara, mis aitab kõige paremini Teie ettevõtte eesmärke saavutada.

Kuigi maailmas on sadu erineva otstarbega CRM-tarkvarasid, siis toome välja viis populaarseimat CRM-lahendust koos tugevuste ja puudustega. See aitab Teil navigeerida CRM-tarkvaradest küllastunud maailmas ja leida just Teie ettevõttele kõige paremini sobiva lahenduse.

Salesforce 

Salesforce on üks maailma populaarsemaid ja kasutatumaid CRM-tarkvarasid – see on paindlik lahendus valdavalt suurele ettevõttele, kes vajab erilahendust.

Foto: Salesforce

Hind

22–260 € kuus/kasutaja, olenevalt funktsionaalsusest ja ettevõtte vajadustest.

Tugevused

✅ Üks parimaid erilahendusi ükskõik millisele ettevõttele. Salesforce’il on pakkuda suur valik ärilahendusi, mis märkamatult ühilduvad üksteisega.

✅ Funktsionaalsus jälgimaks, millises elukaare etapis klient asub.

✅ Tasemel ärianalüütika tulemuste jälgimiseks, nt käive, keskmine arve summa.

✅  Plug-in’id ja äppide süsteem.

✅  Integratsioonid teiste tarkvaradega, nt Mailchimp.

Puudused

🚫 Tegemist on keeruka CRM-tarkvaraga, mis sobib vaid suurematele ettevõtetele.

🚫 Nagu suurte platvormide puhul ikka, on klienditeenindus automatiseeritud ja seetõttu võib lahenduse leidmine võtta kauem aega.

 

Zoho CRM

Kuigi Zoho fookuses on väikese ja keskmise suurusega ettevõtted, siis meie hinnangul sobib see igas suuruses ettevõttele. Zoho võlu peitub suuresti asjaolus, et tihti ei piirduta Zohot kasutades vaid CRM-tarkvaraga – potentsiaalselt on ettevõtjal võimalik viia kogu oma igapäevane haldus (müük, arveldamine, projekti juhtimine, e-posti turundus, töötajate haldus ja koolitamine jne) ühte keskkonda Zoho erinevate tarkvarade abil, hoides seeläbi kokku halduskulusid.

Foto: Zoho

Hind

10–29.99 € kuus/kasutaja

Tugevused

✅ Zoho pakub väga laia valikut võimalusi – digiturunduse integratsioonidest protsesside automatiseerimiseni.

✅ Saab luua kliendiportaali, kus kliendil on iseteeninduse võimalus ja ülevaade toote/teenuse/projekti käekäigust.

✅ Tasemel integreeritus ettevõtte koduleheküljega – nt kliendipäringud liiguvad automaatselt CRM-tarkvarasse.

✅  API – võimalus integreerida olemasolevate tarkvaradega ja automatiseerida.

✅  Sujuvalt töötav kõik-ühes-lahendus mõistliku hinnaga ja varjatud kuludeta.

✅  Suur valik tasuta ja tasulisi lisamooduleid, mis laiendavad Zoho funktsionaalsust (nt liidestus Google Adsiga, jälgimaks turunduse efektiivsust ja rolli müügi toetamisel).

✅  Tugev kasutajatugi.

Puudused

🚫 Zoho kasutajaliidese kujundus võib tunduda aegunud.

🚫 Keeruline kasutada mikroettevõttele.

 

Pipedrive

Pipedrive’i ei pea vast ühelegi eestlasele tutvustama – tegemist on meie enda kohaliku müügihalduse lipulaevaga. Pipedrive loodi alguses müügihalduse tarkvarana, kuid praeguseks on sellest kujunenud tugev tööriist ettevõttele, kes soovib parandada nii oma kliendikogemust kui ka müügiprotsessi efektiivsust.

Pipedrive Insights feature

Foto: Pipedrive

Hind

12.50–99 € kuus/kasutaja

Tugevused

✅ Selge ajalooline ülevaade kõikidest kontaktidest lead’i või kliendiga.

✅ Suurepärane ülevaade müügiprotsessist.

✅ Kasutajasõbralik keskkond.

✅ Nutikas chatbot lead’ide genereerimine kodulehelt.

Puudused

🚫 Fokuseeritud tugevalt müügile – puuduvad mitmed tööriistad, mis on saadaval teistel platvormidel, näiteks projekti juhtimine ja arveldamine.

 

Scoro

Kodumaisele kasutajale ei ole usutavasti tundmatu ka Scoro. Scoro fookuses on algusest peale olnud projektihaldus ja arvemajandus, seetõttu on funktsionaalsus valdavalt majasisese fookusega ning sobib suurepäraselt väikesele või keskmise suurusega ettevõttele, kes soovib oma sisemisi protsesse parendada. Seejuures annab Scoro ka hea ülevaate ettevõtte müügiprotsessist ja võimaluse saada ülevaateid ka telefoniäpist.

Foto: Scoro

Hind

19–54 € kuus/kasutaja

Tugevused

✅ Kasutajasõbralik pilvepõhine keskkond.

✅ Projektide planeerimine, tööaja salvestamine ja haldus kõik ühes kohas.

✅ Suurepärane arvete vormistamise lahendus ja automaatsed meeldetuletused.

✅  API – võimalus integreerida olemasolevate tarkvaradega ja automatiseerida.

Puudused

🚫 Ei ole liidestatud suuremate turundusplatvormidega (Google Ads, Facebook Ads) – puudub võimalus mõõta turunduse toetatud offline-müükide tulemuslikkust.

🚫 Liidestada saab vaid valitud raamatupidamistarkvaradega (Quickbooks, Xero).

🚫 Hinnastamine on dünaamiline vastavalt sellele, milliseid funktsionaalsusi soovitakse – kuutasu võib kiiresti suureneda, kui läheb vaja lisafunktsioone.

 

HubSpot

 


Logo: Hubspot

HubSpoti võib pidada üheks paremaks CRMiks just seetõttu, et see toob kokku turunduse ja müügi, keskendudes seeläbi kõikidele kliendi elukaare etappidele. Hubspot on usutavasti ka üks kasutajasõbralikumaid kliendi- ja müügihaldustarkvarasid.

Hind

43–2570 € kuus, olenevalt meeskonna suurusest ja funktsionaalsusest.

Tugevused

✅ Kasutajasõbralik pilvepõhine keskkond ja lihtne navigatsioon.

✅ Tasuta versioon tutvumiseks ja alustamiseks.

✅ Turunduse ja müügi integreerimine ning automatiseerimine.

✅ Suurepärane valik ettevõttele, kelle äri on digiturunduse ja veebipõhine.

Puudused

🚫 Arenenud ettevõtte puhul võib seadistamine osutuda ilma tehnilise abita keeruliseks.

🚫 Hind võib kujuneda seda krõbedamaks, mida rohkem funktsionaalsusi tarvis läheb.

Ilmselgelt ei ole tegemist ammendava arvustusega ja ülevaatest on välja jäänud mitmed tasemel CRM-tarkvarad, nagu Oracle CRM või Microsoft Dynamics. Sellegipoolest tegime oma parima, et anda ülevaade kliendi- ja müügihaldustarkvaradest, mis sobivad kõige paremini just väikesele ja keskmise suurusega ettevõttele.

Esimest korda või uut CRM-tarkvara valides tasub kindlasti põhjalikult analüüsida, millised on ettevõtte vajadused ning milline tarkvara rahuldab neid kõige paremini, arvestades seejuures ka kuluefektiivsust ja juurutamise kulu.

Võtke meiega ühendust ja tulge tasuta konsultatsioonile! Räägime lähemalt Teie ettevõttest ning meie digiteenuste võimalustest.