-
EL ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavate projektide nõustamine ja auditeerimine
Projektide nõustamine, juhtimis- ja kontrollisüsteemide audit, kuludokumentide audit, konsultatsioon.
-
Pakendiaudit
Millal on vaja läbi viia pakendiaudit?
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Raamatupidamiskohuslasele on teatud tegevus/finantsnäitajate ületamisel seadusega ette nähtud kohustuslik audit või ülevaatus.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele. Me ei paku valmispakette, vaid lähtume alati iga ettevõtte soovidest ja vajadustest.
-
Maksuarvestus
Grant Thornton Balticu kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi. On kindel, et kõik deklaratsioonid saavad esitatud õigeaegselt.
-
Aruandlus
Koostame õigeaegselt majandusaasta aruanded. Abistame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning erinevate kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie pikajalise kogemusega raamatupidajad ja ja nõustajad aitavad nii konsolideerimistabelite koostamisel kui ka konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Jooksev nõustamine ja ajutine personal
Meie kogenud spetsialistid nõustavad keerulisemate/erakorraliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad raamatupidaja/finantsjuhi ajutise asendamise teenust.
-
Finantsjuhi teenus
Pakume teenust ettevõtetele, kellel ei ole mõttekas täiskohaga finantsjuhti palgata. Meie professionaalid tagavad, et Teie ettevõtte majandustegevusel hoitakse mõistlike kuludega silma peal,sest teenuse eest maksate ainult siis, kui seda vajate.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ning kuluefektiivselt, et ettevõtte omanik ja meeskond saaksid keskenduda ettevõtte põhitegevusele.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Teenindame ja nõustame väga erinevaid krüptoettevõtteid. Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, meie teadmised ja tehnoloogilised lahendused peavad sammu kiiresti areneva ärimaailmaga.
-
Koolitused
Meie raamatupidajatel on kogemus kõikides raamatupidamist ja aruandlust puudutavates küsimustes. Pakume klientidele erialaseid koolitusi just vastavalt nende vajadustele.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume igakülgset juriidilist tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud ning vastaksid ka targa maksuplaneerimise ja finantsjuhtimise põhimõtetele.
-
Fintech nõustamine
Kiiresti muutuv maailm ja arenev tehnoloogia soodustavad uute ärimudelite arengut nagu makseasutusena, virtuaalvääringu teenuste pakkujana ja finantseerimisasutusena tegutsemine. Grant Thornton Baltic pakub nendele ettevõtetele tuge ja nõustamist.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Pakume kvaliteetset nõustamisteenust kõikides õigus-, maksu- ja finantsalastes küsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks, optimeerimiseks või ümberkujundamiseks.
-
Juriidiline due diligence
Grant Thornton Balticu nõustajatel on märkimisväärne kogemus nii juriidilise kui ka maksu- ja finantsalase due diligence’i läbiviimisel, analüüsides põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumentatsiooni, õigussuhteid ning äritegevuse vastavust regulatsioonidele ja nõuetele.
-
Lepinguõigus
Grant Thornton Balticu õigus-, maksu- ja finantsosakonna spetsialistid koostavad lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult kliendi parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Grant Thornton Baltic osutab nõustamisteenuseid kõikides tööõiguse küsimustes: me aitame kliente töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, samuti ametijuhendite ja sisekorraeeskirjade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Grant Thornton Balticu nõustajad aitavad ettevõtjatel saneerimist läbi viia ning omavad kogemusi saneerimisnõustajatena ja ekspertidena.
-
Majasisese juristi teenus
Grant Thornton Balticu majasisese juristi teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Grant Thornton Baltic pakub välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud erikoolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Selleks, et edukas olla, peab igal ettevõttel, sõltumata organisatsiooni suurusest, olema kindel strateegia ehk teadmine, kuhu suunas kogu meeskond liigub.
-
Turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi loomine ja uuendamine
Koroonakriis lõi maailma majandust iseloomustanud tasakaalumudeli kõikuma ning ellu jäävad need, kes suudavad oma ettevõtte strateegia ümber kohandada.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas.
-
Digiteenused
Kiiresti arenevas ärimaailmas ei ole küsimus enam selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Grant Thornton Digital aitab Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused, mis viivad Teie äri tulevikku.
-
Müügiorganisatsiooni arendamine
Meie ülesanne on parandada oma klientide äritulemusi, valides sobivad fookused ja pakkudes selge ja süsteemse tee lahenduseni.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuhiks ja juhtimisvahendiks ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele finantsotsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Hoolsusaudit ehk due diligence on oluline osa igast ostutehingust, aidates investoritel enne planeeritud tehingut vaadata lähemalt kõiki ettevõttega seonduvaid aspekte.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame kliente kõikides tehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Grant Thornton Balticul on üle 20-aastane kogemus erinevate varagruppide väärtuse määramisel rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Kohtueksperdi teenused
Grant Thornton Balticus töötab kolm kogenud riiklikult tunnustatud kohtueksperti, kes on aastate jooksul andnud oma hinnangu väga paljudele projektidele.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ettevõtete ebaõnnestumise põhjus. Hea prognoosimine võib aidata äririske vähendada.
-
Ärianalüütika ja finantsjuhtimine
Finantsaruanded sisaldavad hulgaliselt numbreid, mida analüüsides ja lahti mõtestades saab ettevõtte juhtkond leida arengu- ja kasvuvõimalusi.
-
Saneerimine
Ettevõtte saneerimine on erinevate abinõude rakendamine ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks, tema likviidsuse taastamiseks, kasumlikkuse parandamiseks ja jätkusuutliku majandamise tagamiseks.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel
-
Ettevõtte tulumaks
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes
-
Käibemaks ja muud kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiisiide ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil
-
Rahvusvaheline maksustamine
Ettevõtted vajavad selgeid strateegiaid maksuefektiivseks piiriüleseks äritegevuseks
-
Siirdehinnad
Iga aspekt siirdehindade strateegias tuleb planeerida ja dokumenteerida.
-
Tehingute maksustamine
Grant Thornton Balticu maksumeeskond saab Teid aidata järgnevate teemadega: riigisiseste ja piiriüleste tehingute nõustamine, ettevõtete ümberstruktureerimise nõustamine, refinantseerimise nõustamine.
-
Töötajate maksustamine piiriülesel tegutsemisel
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis
-
Maksuriskide audit
Maksuaudit aitab diagnoosida ja piirata maksuriske. See on tõhus vahend maksukohustuste optimeerimiseks, pakkudes reaalseid võimalusi majandustulemuste parandamiseks.
-
Kliendi esindamine suhtluses maksuametiga
Ennetame maksuprobleeme ja tagame sujuva suhtluse maksuametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes. Nõustame nii residente kui ka mitteresidente, vajadusel esindame klienti suhtluses Maksu- ja Tolliametiga, aitame varade restruktureerimisel, deklareerimisel jne.
-
Balti riikide maksüsteemide võrdlus
Grant Thornton Balticu maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse, kus maksusüsteemid on lahti löödud nelja alagrupi lõikes: ettevõtete ja eraisikute maksustamine, käibemaks ning muud maksud.
-
Värbamisteenused ehk personaliotsing
Meie eesmärk on ettevõtte ametikohtade täitmine ettevõtte väärtusruumi jagavate, kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes oma tegevusega aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse värbava ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine ettevõttes
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ning nõuandev partner vajalike protsesside käivitamisel organisatsioonis.
-
Personalijuhtimise protsesside analüüs ehk personaliaudit
Personaliauditi käigus kaardistame ettevõtte personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni n-ö tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitööga seotud dokumentatsiooni ja töökorralduse alane nõustamine
Toetame ettevõtteid kogu personalitööga seotud dokumentatsiooni ja erinevate töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringute läbiviimine
Aitame läbi viia eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ning teeme kokkuvõtted ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust, kui ettevõtte eelmine personalijuht on lahkunud ja uus ei ole veel ametis või pole veel mõttekas oma personalijuhti palgata.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde teostamisel, valitsemise hindamisel ning koolituste läbiviimisel.
-
Finantssektori siseaudit
osutame siseauditi teenust finantssektoris tegutsevatele ettevõtetele. Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba valdkondliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Viime läbi Euroopa Liidu fondidest, riiklikke, välisabi või muid toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ning tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, viime läbi valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame teid riskide hindamise läbiviimisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teostame tellija soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk „ERK Tunnustatud raamatupidamise ettevõte“
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse vastavust Eesti Raamatupidajate Kogu seatud nõuetele kvaliteedimärgise taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Viime läbi välishindamise siseauditi kvaliteedile või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Saame aidata rikkumisest teavitamise süsteemi ülesehitamisel alates rakendamisest, sisemiste kordade täiendamisest ja töötajate koolitamisest kuni teavituskanali loomise, juhtumite haldamise ja uurimisteni.
-
Jätkusuutlikkuse alane nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli või juhtimise ja hea juhtimistavaga seotud konkreetseid küsimusi jätkusuutlikkuse valdkonnas, pakkudes selleks teenuseid ja koolitusi.
-
Jätkusuutlikkuse audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega. See annab võimaluse teie ettevõtte usaldusväärsuse suurendamiseks, aruandlustavade arendamiseks ja täiustamiseks ning jätkusuutlikkuse eeskujuna silma paistmiseks.
-
Jätkusuutlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Jätkusuutlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad jätkusuutliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise alaseid teenuseid.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, loome vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ning töötame välja võtmemõõdikud. Me võtame juhirolli digilahenduste tellija ja juurutajana, kasutades ära Grant Thorntoni ökosüsteemi.
-
Nutikas automatiseerimine
Nutika automatiseerimise abil saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmed taltsutada, et ettevõte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda oma ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Teenus "Tark tellija"
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ning iga teine vajab lisamuudatusi, et sellest päriselt kasu oleks. Võtke oma digilahenduste innovatsiooni juhtima professionaalne meeskond, kes mõistab süvitsi nii Teie ettevõtte strateegilisi eesmärke kui ka tehnoloogilisi vajadusi ja võimalusi.
-
Digitaalne hoolsusaudit
Meie kogenud meeskond teeb omandatava või ühendatava ettevõtte kriitiliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ning nende jätkusuutlikkust, küberturvalisuse olukorda, dokumentatsiooni ja IT-protsesse.
Tehingud seotud isikute vahel on kõrgendatud tähelepanu all
Siirdehindade määramise regulatsioonid ja dokumenteerimise nõuded võivad igas riigis olla mõnevõrra erinevad, kuid nende taustsüsteem on sama – OECD siirdehindade määramise rahvusvahelised suunised. OECD koordineerib riikide rahvusvahelist koostööd võitluses maksubaasi kahanemise ja kasumi ümberpaigutamise vastu.
Üheks selle globaalse koostöö tulemiks on riikide (sh Eesti, Läti ja Leedu) maksuseadustesse kirjutatud põhimõte, et ettevõtjad, kes teevad tehinguid seotud osapooltega, näiteks samasse kontserni kuuluvate äriühingutega või ettevõtte omanikega seotud isikutega, peavad tehingu hinnad (siirdehinnad) kokku leppima kooskõlas turuväärtuse põhimõttega ja olema valmis seda ka tõendama, sh nõuetekohaselt dokumenteerima.
Teema kõnetab Teid?
KLIENT KIIDAB
Merko Ehitus on Tallinna börsil noteeritud kontsern, mille ettevõtted ehitavad hooneid ja rajatisi ning arendavad kinnisvara. Kontsern tegutseb Eestis, Lätis, Leedus ja Norras. Pakume nii ehitusprotsessis kui kinnisvaraarenduses terviklahendusi alates ettevalmistusest kuni garantiiajani. Seepärast on meil ka väga suured ootused oma nõustajatele – oluline on meie äri ja tegevusriikide mõistmine ning ootame, et me nõustajad pakuksid meie vajadustele vastavaid ja kõiki vajalikke aspekte arvestavaid pragmaatilisi lahendusi.
Grant Thornton Balticuga 2019. aastal alanud Balti riikide ülene koostöö on keskendunud peamiselt maksude, täpsemalt siirdehindade teemale. Senine koostöö on olnud meeldivalt professionaalne, korrektne ja konkreetne. Meie vajadusi on mõistetud ning neile vastavalt tegutsetud.
Priit Roosimägi
AS Merko Ehitus kontserni finantsüksuse juht
Siirdehindade turuväärtuse määramine
Grant Thornton Balticus teenindavad Teid nii meie maksu- ja õigusnõustamise spetsialistid kui ka finantsnõustajad, kes aitavad Teid kõigis siirdehindadega seotud küsimustes. Töötame Teie ettevõttele või grupile välja .siirdehinna määramise põhimõtted, mis vastavad rahvusvaheliselt aktsepteeritud meetoditele ja praktikale.
Kui Teie äritegevus toimub erinevates riikides, siis paneme kokku rahvusvahelise nõustajate meeskonna, kelle abiga leiame just Teile sobiva lahenduse.
Siirdehindade dokumenteerimine
KLIENT KIIDAB
RIA.com Marketplaces on väga kiiresti kasvav rahvusvaheline tehnoloogiaettevõte ning seetõttu vajame maksu- ja finantsnõustamises partnerit, kes on kursis rahvusvahelise maksustamise reeglitega ning suudab orienteeruda ka intellektuaalse vara temaatikas.
Õnneks oleme Grant Thornton Balticu näol leidnud väga pädeva nõustaja, kellega oleme koostööd teinud alates 2019. aastast. Grant Thorntoni maksu- ja finantsnõustajad on tegelenud meie ettevõtte väärtuse hindamise ja siirdehindade dokumentatsiooni koostamisega. Viimase puhul oli tarvis dokumenteerida ja kontrollida grupi siirdehindade vastavust turuväärtusele OECD rahvusvahelise standardi järgi. Kuna meie äri alus on tarkvaratehnoloogia ja intellektuaalne vara, siis oli see Grant Thornton Balticu nõustajate jaoks keskmisest keerukam ülesanne, kuid nad said tööga kvaliteetselt ja tähtajaks valmis.
Tahaksin eraldi välja tuua ülimeeldiva suhtluse – Grant Thornton Balticu töötajad on väga asjalikud, sõbralikud ja viisakad suhtlejad, kellega on alati meeldiv koostööd teha.
Artem Umanets
Ria.com tegevjuht
Grant Thornton Balticu meeskond:
- Väärtuse hindamine: Ants Ansper, juhtiv finantsnõustaja
- Siirdehindade dokumentatsioon: Marko Rebane, juhtiv maksu- ja finantsnõustaja
Siirdehinnad Balti riikides ja Skandinaavias
Eestis, Lätis, Leedus ja Skandinaavia riikides tegutsevate ettevõtete jaoks loome nõustajate meeskonna, kes tunneb peensusteni just ülalnimetatud riikide siirdehindade reegleid. Lühikese ülevaate siirdehindade temaatikast leiate ka meie brošüürist [ 936 kb ] (inglise keeles).
Võtke ühendust meie Baltikumi ja Põhjamaade spetsialistidega
Eesti siirdehindade regulatsiooni ülevaade
Juhendi lugemiseks klõpsake eraldi igal alamlõigul:
- Turuväärtuse põhimõtte järgmise kohustus seotud isikute vahelistes tehingutes on kehtestatud tulumaksuseaduse §-s 8. Siirdehinna regulatsioon kohaldub maksumaksja tehingutele nii Eesti seotud isikust ettevõtetega kui ka piiriüleste tehingute korral (nt tehing kontserni tütarettevõttega välisriigis).
- Rahandusministeeriumi 10.11.2006 määrus nr 53 „Seotud isikute vaheliste tehingute väärtuse määramise meetodid” sätestab siirdehindade ja seotud osapoolte vaheliste tehingute määramise ja dokumenteerimise üksikasjaliku õigusraamistiku.
- Rahandusministeeriumi määrus nr 53 kohaldamisel on soovitatav järgida OECD siirdehindade määramise rahvusvahelisi suuniseid, kuivõrd need suunised ei ole määrusega vastuolus.
- Maksuhalduri nõudmisel tuleb siirdehindade dokumentatsioon Maksu- ja Tolliamet esitada 60 päeva jooksul.
- Seotud isikute vahelise tehingu hinna (siirdehind) erinevus omavahel mitteseotud isikute vaheliste sarnaste tehingute väärtusest (tehingu turuväärtus) maksustatakse tulumaksuga määras 20/80, millele lisandub 0,06% intressi päevas, arvutatuna alates maksukohustuse tekkimisele järgnevast päevast.
- Suurkontserni riikidepõhise aruande (CbC report) esitamise regulatsioon on Eestis kehtiv alates 2017. aastast.
- Eesti aktsepteerib kõiki standardseid siirdehindade määramise meetodeid: sealhulgas võrreldava hinna meetodit, edasimüügi hinna meetodit, kulupõhist meetodit, jagatud kasumi meetodit ja tehingupõhise tootluse meetodit. Lisaks lubab seadus kasutada alternatiivseid meetodeid, kui eeltoodud meetodeid ei saa tehinguga seotud asjaolude tõttu usaldusväärselt rakendada.
-
Maksumaksja on kohustatud avalikustama (igakuiselt esitatavates maksudeklaratsioonides), kui maksumaksjale on teada, et tehingu hind seotud isikuga erineb selle turuväärtusest, ja maksma tulumaksu siirdehinna ja turuhinna erinevuselt (maksumäär 20/80). Üldteave seotud osapooltega tehtud tehingute kohta tuleb avalikustada majandusaasta aruandes, mis koostatatakse kuue kuu jooksul alates ettevõtte majandusaasta lõpust.
- Siirdehindade dokumentatsioon koosneb kolmest osast: põhitoimikust, kohalikus toimikust ja riikidepõhisest aruandest (CbC report).
- Detailse siirdehinna dokumentatsiooni (põhitoimik ja kohalik riigipõhine toimik) koostamise nõu laieneb järgmistele isikutele:
- residendist krediidiasutusele, kindlustusseltsile ning väärtpaberibörsil noteeritud äriühingule;
- kui tehingu üheks osapooleks on madala maksumääraga territooriumil asuv isik;
- residendist äriühingule, kellel on töötajaid arvestatuna koos seotud isikutega 250 või rohkem või kelle tehingueelse majandusaasta käive koos seotud isikutega oli 50 miljonit eurot või rohkem või kelle konsolideeritud bilansimaht oli 43 miljonit eurot või rohkem;
- mitteresidendile, kes tegutseb Eestis püsiva tegevuskoha kaudu ja kellel on töötajaid arvestatuna koos seotud isikutega 250 või rohkem või kelle tehingueelse majandusaasta käive koos seotud isikutega oli 50 miljonit eurot või rohkem või kelle konsolideeritud bilansimaht oli 43 miljonit eurot või rohkem.
- Kui eeltoodud nõuded ei ole täidetud, peab maksumaksja dokumenteerima tehingud seotud isikutega vastavalt tavapärastele maandustehingute dokumenteerimise nõuetele, kuid peab siiski olema võimeline tõendama siirdehinna vastavust turuväärtusele.
- Maksuhalduri nõudmisel tuleb siirdehindade dokumentatsioon Maksu- ja Tolliamet esitada 60 päeva jooksul.
- 2017. aastal kiitis Eesti parlament heaks seaduse, millega kehtestati üle 750 miljoni euro suuruse konsolideeritud tuluga rahvusvahelistele ettevõtetele riikidepõhine aruandluskohustus (Country-by-Country Reporting (CbCR)) .
- Maksumaksjad, kellele kohaldub detailse siirdehinna dokumentatsiooni koostamise nõue, peavad maksuhaldurile tema nõudmisel esitama dokumendid, mis jagunevad järgmiselt:
-
- rahvusvahelist kontserni puudutavad dokumendid, mis moodustavad põhitoimiku;
- Eesti residendist juriidilise isiku või Eestis püsiva tegevuskoha kaudu tegutseva mitteresidendi ning tema tehtud tehingute kohta käivad dokumendid, mis moodustavad riigiomased dokumendid.
- Rahandusministeeriumi 10.11.2006 määrus nr 53 kohaselt võib põhitoimiku koostada kontserni iga tegevusharu kohta eraldi ja see peab sisaldama järgmist teavet:
-
- kontserni äritegevuse ülevaadet, milles kirjeldatakse ka äristrateegias eelmise majandusaastaga võrreldes aset leidnud muutusi;
- kontsernisiseste omandisuhete kirjeldust (ema-, tütar- ja sidusühingute skeem) ning kontserni liikmete tegevuse ülevaadet, eelmise majandusaasta jooksul kontserni struktuuris ja kontserni liikmete tegevuses toimunud muutuseid;
- üldist teavet kontrollitud tehingutes osalevate sidusettevõtjate ja kontrollitud tehingute kohta – tehingute liiki (materiaalne või mittemateriaalne vara, teenused) ning tehingute väärtusi;
- kontrollitud tehingute raames täidetud ülesannete ja võetud riskide ülevaadet ning eelmise majandusaastaga võrreldes aset leidnud muutuseid;
- ülevaadet kontsernile kuuluvast mittemateriaalsest varast;
- kontserni siirdehindade turuväärtuse määramise poliitika kirjeldust;
- kulude jagamise kokkulepete ja siirdehindu käsitlevate eelotsuste nimekirja.
- Riigiomased dokumendid täiendavad põhitoimikut ja need peavad sisaldama järgmist teavet:
-
- maksumaksja tegevuse kirjeldust, mis kajastab ka äristrateegias eelmise majandusaastaga võrreldes aset leidnud muutusi;
- maksumaksja tehtud kontrollitud tehingute kirjeldust – kaupade müügimahtu ja osutatud teenuste väärtust, üüritud ja renditud varade mahtu, mittemateriaalse vara kasutamisest ja üleandmisest saadud tulu, laenudelt saadud ja makstud intressi, muutuseid kauplemistingimustes ja olemasolevate kokkulepete muudatusi;
- kontrollitud tehingute ja võrreldavate tehingute analüüsi – vara ja teenuste kirjeldust, tegevusanalüüsi, tehingutingimusi, majanduslikke tingimusi, äristrateegiaid, võrreldava tehingu andmetes tehtud korrigeerimisi;
- selgitust siirdehindade määramise meetodi või meetodite valimise põhjuste ja kasutamise viisi kohta;
- võimaluse korral asjaomaseid siseseid ja väliseid võrdlusandmeid ning viiteid võrreldavate tehingute allikatele.
- Eesti põhi- ja riigiomase dokumendi nõuded vastavad olulises osas OECD standarditele, kuigi kehtiva määruse regulatsioon ei peegelda kõiki OECD soovitusi ja suuniseid, mis on 2017. aasta juhendmaterjalis vastu võetud.
- Nõutavate dokumentide hulk ja detailsus peab vastama konkreetse tehingu asjaoludele ja tehingu hinnale ning need peavad olema piisavad tõendamaks siirdehinna vastavust turuväärtusele.
- Kui dokumendid on koostatud võõrkeeles, võib maksumaksja maksuhaldurile esitada võõrkeelsed dokumendid. Maksuhaldur võib aga nõuda dokumentide tõlkimist eesti keelde, määrates tõlke esitamiseks mõistliku tähtaja.
- Maksumaksjal on õigus esitada lisaks koostatud siirdehinna dokumentatsioonile ka täiendavaid dokumente juhul, kui need tõendavad, et siirdehind vastab turuväärtusele.
- Maksuametite siirdehindade kontrolli ressurss on eeldatavasti suunatud sinna, kus riigil on maksutulust ilmajäämise risk suur.
- Sellise riski esinemise indikaatoriteks enamasti näiteks seotud osapoolte suured tehingumahud, tehingute regulaarsus, pidev ettevõtte kahjumi raporteerimine või finantsnäitajate oluline erinevus võrreldavate ettevõtete või majandusharu keskmisega võrreldes.
- Samuti teatud tüüpi tehingud (nt finantstehingud, maksed intellektuaalse omandi kasutamise eest, juhtimisteenused, ettevõtte võõrandamine, kulude jagamis kokkulepped), seotud osapoole asukoht madala maksumääraga jurisdiktsioonis, ettevõtte kõrge laenukoormus, aga ka maksumaksja puudulik siirdehindade dokumentatsioon ja koostöövalmidus, mis viitab läbimõeldud siirdehindade poliitika puudumisele organisatsioonis.
- Seotud isikute vahelise tehingu hinna (siirdehind) erinevus omavahel mitteseotud isikute vaheliste sarnaste tehingute väärtusest (tehingu turuväärtus) maksustatakse tulumaksuga määras 20/80, millele lisandub 0,06% intressi päevas, arvutatuna alates maksukohustuse tekkimisele järgnevast päevast.
- Dokumentatsiooni tähtajaks esitamata jätmise eest on võimalik määratav rahatrahv juriidilise isikule 3200 eurot. Maksumaksjat võib valeandmete esitamise eest karistada ka kriminaalmenetluse korras rahatrahviga kuni 16 miljonit eurot.
- Eestis puudub siirdehinna eelkokkulepe sõlmimise võimalus maksuhalduriga (Advanced Pricing Arrangements)
- Kui siirdehind erineb turuväärtusest ning maksuhaldur kasutab tulumaksu määramisel turuväärtust, tekib seotud isikute topeltmaksustamine. Topeltmaksustamist saab kõrvaldada, kui maksuhaldur korrigeerib vastavalt ka teise tehingupoole kasumit.
- Taotlus topeltmaksustamise kõrvaldamiseks tuleb esitada kolme aasta jooksul alates esimesest teatest tegevuse kohta, mille tulemuseks on või võib olla topeltmaksustamine.
- Rahvusvahelise topeltmaksustamise kõrvaldamise menetluse algatab maksuhaldur Euroopa Liidu liikmesriigi maksuhalduriga seotud ettevõtjate kasumi korrigeerimisel tekkiva topeltmaksustamise kõrvaldamise konventsiooni 90/436/EMÜ alusel või kolmanda riigi maksuhalduriga, kui Eesti on sellise riigiga sõlminud välislepingu, mis sätestab teabevahetuse ja vastastikuse kokkuleppe menetluse võimaluse.
- Maksuskeemide alase teabevahetuse direktiiviga (EL) 2018/822 (nn DAC6 direktiiv) kehtestati kohustus teatada maksuhaldurile piiriülestest skeemidest, mis võimaldavad agressiivset maksuplaneerimist, vara tegeliku kasusaaja peitmist või raskendavad pangakontode alast teabevahetust. Skeemidest peavad teada andma isikud, kes need oma äritegevuse raames on välja on töötanudv või osalenud nende väljatöötamisel.
Tekkis küsimusi?
Tellige meie uudiskiri
Et olla kursis majanduses toimuvaga, saada õigeaegselt infot seadusemuudatustest ja olulisematest arengusuundadest meie teenustevaldkonnas, tellige meie uudiskiri.