-
EL ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavate projektide nõustamine ja auditeerimine
Projektide nõustamine, juhtimis- ja kontrollisüsteemide audit, kuludokumentide audit, konsultatsioon.
-
Pakendiaudit
Millal on vaja läbi viia pakendiaudit?
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Raamatupidamiskohuslasele on teatud tegevus/finantsnäitajate ületamisel seadusega ette nähtud kohustuslik audit või ülevaatus.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele. Me ei paku valmispakette, vaid lähtume alati iga ettevõtte soovidest ja vajadustest.
-
Maksuarvestus
Grant Thornton Balticu kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi. On kindel, et kõik deklaratsioonid saavad esitatud õigeaegselt.
-
Aruandlus
Koostame õigeaegselt majandusaasta aruanded. Abistame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning erinevate kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie pikajalise kogemusega raamatupidajad ja ja nõustajad aitavad nii konsolideerimistabelite koostamisel kui ka konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Jooksev nõustamine ja ajutine personal
Meie kogenud spetsialistid nõustavad keerulisemate/erakorraliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad raamatupidaja/finantsjuhi ajutise asendamise teenust.
-
Finantsjuhi teenus
Pakume teenust ettevõtetele, kellel ei ole mõttekas täiskohaga finantsjuhti palgata. Meie professionaalid tagavad, et Teie ettevõtte majandustegevusel hoitakse mõistlike kuludega silma peal,sest teenuse eest maksate ainult siis, kui seda vajate.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ning kuluefektiivselt, et ettevõtte omanik ja meeskond saaksid keskenduda ettevõtte põhitegevusele.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Teenindame ja nõustame väga erinevaid krüptoettevõtteid. Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, meie teadmised ja tehnoloogilised lahendused peavad sammu kiiresti areneva ärimaailmaga.
-
Koolitused
Meie raamatupidajatel on kogemus kõikides raamatupidamist ja aruandlust puudutavates küsimustes. Pakume klientidele erialaseid koolitusi just vastavalt nende vajadustele.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume igakülgset juriidilist tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud ning vastaksid ka targa maksuplaneerimise ja finantsjuhtimise põhimõtetele.
-
Fintech nõustamine
Kiiresti muutuv maailm ja arenev tehnoloogia soodustavad uute ärimudelite arengut nagu makseasutusena, virtuaalvääringu teenuste pakkujana ja finantseerimisasutusena tegutsemine. Grant Thornton Baltic pakub nendele ettevõtetele tuge ja nõustamist.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Pakume kvaliteetset nõustamisteenust kõikides õigus-, maksu- ja finantsalastes küsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks, optimeerimiseks või ümberkujundamiseks.
-
Juriidiline due diligence
Grant Thornton Balticu nõustajatel on märkimisväärne kogemus nii juriidilise kui ka maksu- ja finantsalase due diligence’i läbiviimisel, analüüsides põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumentatsiooni, õigussuhteid ning äritegevuse vastavust regulatsioonidele ja nõuetele.
-
Lepinguõigus
Grant Thornton Balticu õigus-, maksu- ja finantsosakonna spetsialistid koostavad lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult kliendi parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Grant Thornton Baltic osutab nõustamisteenuseid kõikides tööõiguse küsimustes: me aitame kliente töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, samuti ametijuhendite ja sisekorraeeskirjade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Grant Thornton Balticu nõustajad aitavad ettevõtjatel saneerimist läbi viia ning omavad kogemusi saneerimisnõustajatena ja ekspertidena.
-
Majasisese juristi teenus
Grant Thornton Balticu majasisese juristi teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Grant Thornton Baltic pakub välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud erikoolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Selleks, et edukas olla, peab igal ettevõttel, sõltumata organisatsiooni suurusest, olema kindel strateegia ehk teadmine, kuhu suunas kogu meeskond liigub.
-
Turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi loomine ja uuendamine
Koroonakriis lõi maailma majandust iseloomustanud tasakaalumudeli kõikuma ning ellu jäävad need, kes suudavad oma ettevõtte strateegia ümber kohandada.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas.
-
Digiteenused
Kiiresti arenevas ärimaailmas ei ole küsimus enam selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Grant Thornton Digital aitab Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused, mis viivad Teie äri tulevikku.
-
Müügiorganisatsiooni arendamine
Meie ülesanne on parandada oma klientide äritulemusi, valides sobivad fookused ja pakkudes selge ja süsteemse tee lahenduseni.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuhiks ja juhtimisvahendiks ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele finantsotsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Hoolsusaudit ehk due diligence on oluline osa igast ostutehingust, aidates investoritel enne planeeritud tehingut vaadata lähemalt kõiki ettevõttega seonduvaid aspekte.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame kliente kõikides tehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Grant Thornton Balticul on üle 20-aastane kogemus erinevate varagruppide väärtuse määramisel rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Kohtueksperdi teenused
Grant Thornton Balticus töötab kolm kogenud riiklikult tunnustatud kohtueksperti, kes on aastate jooksul andnud oma hinnangu väga paljudele projektidele.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ettevõtete ebaõnnestumise põhjus. Hea prognoosimine võib aidata äririske vähendada.
-
Ärianalüütika ja finantsjuhtimine
Finantsaruanded sisaldavad hulgaliselt numbreid, mida analüüsides ja lahti mõtestades saab ettevõtte juhtkond leida arengu- ja kasvuvõimalusi.
-
Saneerimine
Ettevõtte saneerimine on erinevate abinõude rakendamine ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks, tema likviidsuse taastamiseks, kasumlikkuse parandamiseks ja jätkusuutliku majandamise tagamiseks.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel
-
Ettevõtte tulumaks
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes
-
Käibemaks ja muud kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiisiide ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil
-
Rahvusvaheline maksustamine
Ettevõtted vajavad selgeid strateegiaid maksuefektiivseks piiriüleseks äritegevuseks
-
Siirdehinnad
Iga aspekt siirdehindade strateegias tuleb planeerida ja dokumenteerida.
-
Tehingute maksustamine
Grant Thornton Balticu maksumeeskond saab Teid aidata järgnevate teemadega: riigisiseste ja piiriüleste tehingute nõustamine, ettevõtete ümberstruktureerimise nõustamine, refinantseerimise nõustamine.
-
Töötajate maksustamine piiriülesel tegutsemisel
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis
-
Maksuriskide audit
Maksuaudit aitab diagnoosida ja piirata maksuriske. See on tõhus vahend maksukohustuste optimeerimiseks, pakkudes reaalseid võimalusi majandustulemuste parandamiseks.
-
Kliendi esindamine suhtluses maksuametiga
Ennetame maksuprobleeme ja tagame sujuva suhtluse maksuametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes. Nõustame nii residente kui ka mitteresidente, vajadusel esindame klienti suhtluses Maksu- ja Tolliametiga, aitame varade restruktureerimisel, deklareerimisel jne.
-
Balti riikide maksüsteemide võrdlus
Grant Thornton Balticu maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse, kus maksusüsteemid on lahti löödud nelja alagrupi lõikes: ettevõtete ja eraisikute maksustamine, käibemaks ning muud maksud.
-
Värbamisteenused ehk personaliotsing
Meie eesmärk on ettevõtte ametikohtade täitmine ettevõtte väärtusruumi jagavate, kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes oma tegevusega aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse värbava ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine ettevõttes
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ning nõuandev partner vajalike protsesside käivitamisel organisatsioonis.
-
Personalijuhtimise protsesside analüüs ehk personaliaudit
Personaliauditi käigus kaardistame ettevõtte personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni n-ö tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitööga seotud dokumentatsiooni ja töökorralduse alane nõustamine
Toetame ettevõtteid kogu personalitööga seotud dokumentatsiooni ja erinevate töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringute läbiviimine
Aitame läbi viia eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ning teeme kokkuvõtted ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust, kui ettevõtte eelmine personalijuht on lahkunud ja uus ei ole veel ametis või pole veel mõttekas oma personalijuhti palgata.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde teostamisel, valitsemise hindamisel ning koolituste läbiviimisel.
-
Finantssektori siseaudit
osutame siseauditi teenust finantssektoris tegutsevatele ettevõtetele. Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba valdkondliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Viime läbi Euroopa Liidu fondidest, riiklikke, välisabi või muid toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ning tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, viime läbi valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame teid riskide hindamise läbiviimisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teostame tellija soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk „ERK Tunnustatud raamatupidamise ettevõte“
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse vastavust Eesti Raamatupidajate Kogu seatud nõuetele kvaliteedimärgise taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Viime läbi välishindamise siseauditi kvaliteedile või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Saame aidata rikkumisest teavitamise süsteemi ülesehitamisel alates rakendamisest, sisemiste kordade täiendamisest ja töötajate koolitamisest kuni teavituskanali loomise, juhtumite haldamise ja uurimisteni.
-
Jätkusuutlikkuse alane nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli või juhtimise ja hea juhtimistavaga seotud konkreetseid küsimusi jätkusuutlikkuse valdkonnas, pakkudes selleks teenuseid ja koolitusi.
-
Jätkusuutlikkuse audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega. See annab võimaluse teie ettevõtte usaldusväärsuse suurendamiseks, aruandlustavade arendamiseks ja täiustamiseks ning jätkusuutlikkuse eeskujuna silma paistmiseks.
-
Jätkusuutlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Jätkusuutlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad jätkusuutliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise alaseid teenuseid.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, loome vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ning töötame välja võtmemõõdikud. Me võtame juhirolli digilahenduste tellija ja juurutajana, kasutades ära Grant Thorntoni ökosüsteemi.
-
Nutikas automatiseerimine
Nutika automatiseerimise abil saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmed taltsutada, et ettevõte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda oma ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Teenus "Tark tellija"
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ning iga teine vajab lisamuudatusi, et sellest päriselt kasu oleks. Võtke oma digilahenduste innovatsiooni juhtima professionaalne meeskond, kes mõistab süvitsi nii Teie ettevõtte strateegilisi eesmärke kui ka tehnoloogilisi vajadusi ja võimalusi.
-
Digitaalne hoolsusaudit
Meie kogenud meeskond teeb omandatava või ühendatava ettevõtte kriitiliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ning nende jätkusuutlikkust, küberturvalisuse olukorda, dokumentatsiooni ja IT-protsesse.

Lääne-Virumaal Tamsalus sündinud ja kasvanud, on särtsaka temperamendiga Anastasia juba varajasest lapsepõlvest püstitanud endale eesmärke ning neid seejärel täitma asunud. Tema kinnitusel saab kõik alguse ideest ning julgusest katsetada – ja seda on tal jagunud.
Loo iseendale võimalusi
Täna ladusat eesti keelt kõnelev Anastasia alustas oma kooliteed aga hoopis venekeelses haridussüsteemis. Nimelt käis ta esimesed viis klassi Tamsalus hoopis venekeelses koolis. Ise eesti keelt väga ladusalt mitte oskamata otsustas südikas tüdruk aga ühel hetkel, et ta soovib minna oma haridusteed 6. klassi jätkama üle kohalikku eestikeelsesse kooli. Tegelikult oli põhjus proosaline – kuna lähim venekeelne keskkool asus Tapal ja sinna ei soovinud tüdruk sugugi minna, häälestas ta ennast juba poole põhikooli pealt ringi ning otsustas eestikeelse hariduse kasuks juba varem. Mõte idanema pandud, tegi Anastasia selle ka otse loomulikult teoks. „Täna võin öelda, et õpetajad ja kogu uus koolipere olid väga toetavad ning nõnda elasin üpris kiiresti uude keskkonda sisse ja ka eesti keeles õppimine sai loomulikuks elu osaks,“ tõdeb Anastasia täna, meenutades tollast aega.
Peale põhikooli lõpetamist tekkis aga uus eesmärk – tulla Tallinnasse gümnaasiumi. Täpsemalt seadis Anastasia sammud Tallinna Inglise Kolledžisse katsetele. Südikas tüdruk lasi isal end Tallinna sõidutada ning läks proovima, kuidas katsetel läheb. Sellest päevast on tal aga meenutada veel üks oluline kohtumine: nimelt tutvumine hilisema hea sõbrannaga, kes samuti polnud Tallinnast. Üheskoos sai kokku lepitud, et kui kooli sisse saadakse, siis minnakse koos edasi. Nii ka läks ning nõnda sai sügisel kahekesi korter üüritud ja gümnaasiumiellu sukeldutud. „Tegemist on tänaseni minu jaoks olulise sõbrannaga, kellega ehk nii tihti kui tahaks kohtuda ei õnnestu, kuid üheskoos elatud aastad pealinnas ning meenutused tollasest ajast on loonud ühise tugeva sõpruse aluse,“ kinnitab Anastasia täna tagasi vaadates.
Peale Tallinna Inglise Kolledži lõpetamist suundus Anastasia edasi aga hoopis Denim Dreami klienditeenindajaks. „Esmalt oli tegemist minu jaoks suvetööga, kuid juhtus hoopis nii, et jäin Põldma Kaubanduse AS-i tööle viieks pikaks aastaks. Tegemist oli lihtsalt nii huvitava ja arenguid pakkuva ettevõttega, et ei saanud seal pakutavast loobuda,“ lisab ta. Lisaks asus Anastasia paralleelselt tööga ka Tallinna Tehnikaülikooli majandust õppima ning see on andnud talle hea põhja edasises tööelus.
Põldma Kaubandus AS-is töötades viis aga üks asi teiseni ning ettevõttesisesed arenguvõimalused pakkusid nii suurt naudingut, et Anastasia jõudis järgnevate aastate jooksul teha ära paljut. „Mulle meeldis ja meeldib selle ettevõtte puhul see, et ollakse klienditeenindusele orienteeritud, igal sammul tehakse kõik kliendi heaolu nimel. Nõnda liikusin oma töises elus klienditeenindaja ametikohalt peagi kaupluse juhataja, seejärel ostujuhi ja hiljem ka ostuosakonna juhi kohale. Sain palju reisida ning kohtuda oma töö käigus meeletult paljude huvitavate inimestega,“ lisab Anastasia täna. See tähendas ühtlasi seda, et ta tõusis oma noorest east hoolimata karjääriredelil jõudsalt ning tundis ühel hetkel, et kui soovib mõnes teises valdkonnas midagi saavutada, siis on viimane aeg sellelt karussellilt maha astuda.
Ettevõtte areng oli nende viie aasta jooksul samuti kiire: kui aastatel 2004-2009 oli Denim Dreamis alguses vaid 12 kauplust, siis hiljem juba 40 kauplust. „Rõivaäri kui valdkond meeldis mulle tollal tohutult ja olin oma töö juures suure õhinaga,“ lisab Anastasia meenutades. Siiski otsustas ta ühel hetkel – kui tegelikult mingisugust uut väljakutset veel silme ees ei olnud – astuda rongilt maha ja võtta lihtsalt enda jaoks aega.
Kaks kätt taskus – uute võimaluste ootuses
Nõnda mööduski, võib öelda, et pool aastat Anastasiale lihtsalt puhates, end täiendades ja inspiratsiooni otsides. Kuni ühel hetkel ütles elukaaslase ema, et tead, Anastasia, meil on ettevõttes audiitori assistendi ametikoht vaba – kas sa ei tea kedagi, keda see väljakutse võiks kõnetada? Ja kui Anastasia lasi silme eest läbi kõik tuttavad-sõbrannad, kellele selline väljakutse võiks huvi pakkuda, siis tegelikult sai lõpuks tehtud otsus, et ta läheb käib ise vestlusel ära. Nõnda sai tehtud ja ülejäänu on juba ajalugu.
„Võin ausalt tõdeda, et tol ajal puudus mul täielikult varasem kokkupuude raamatupidamise ja auditeerimise valdkonnaga. Nõnda oli töö käigus õppida palju, kuid ju siis Mati Nõmmiste ja Janno Greenbaum, kes töövestluse läbi viisid, nägid minus potentsiaali. Olen neile selle võimaluse eest väga tänulik,“ lisab ta.
Nõnda saigi Anastasiast 2009. aasta detsembris, vahetult enne hooaja algust, Rimessis auditeerimise valdkonna assistent. See tähendas ühtlasi seda, et ta sukeldus kohe projektidesse ja algas intensiivne õppimine. „Töö käigus oli erialane vene keel äärmiselt oluline ning lisaks sellele, et numbrid ja Excel tuli valdkonnapõhiselt selgeks saada, pidin erialast vene keelt kiiresti endal lihvima. Samas sulandusin tiimi kergesti, eks oma osa oli ka sellel, et Janno toetas ja juhendas mind igati ja sain alati kolleegide poole küsimustega pöörduda,“ lisab Anastasia.
Sellel ametikohal sai omandatud suur pilt ning tehtud endale selgeks raamatupidamise sisu. „Võib öelda, et kolm aastat möödus auditis kiirelt – olin lõpuks projektijuhi rollis. Aja möödudes, 2013. aastal sai sealt edasi liigutud raamatupidamisteenuste juhiks. Seal sai minu ülesandeks kaardistada senised tööprotsessid, rõõmud ja murekohad ning tegeleda edasi protsesside arendamisega. Minu alluvuses töötas lõpuks umbes paarkümmend raamatupidajat. Seega vastutasin nii meeskonna kui kliendiportfelli eest,“ lisab ta.
Tänaseks on 8 aastat möödunud ja siiani on Anastasia leidnud ettevõttes endale sobivaid väljakutseid. Mis on teda aga nii kaua samas ettevõttes hoidnud? „Eks ikka meeskond ja huvitav töö on olnud need, mis pannud sinna jääma. Lisaks muidugi see, et valdkonnas on tööprotsessid muutunud, minu meeskonda on kümme inimest aja jooksul lisandunud. Tehnoloogiline areng ja tarkvaralised muutused on aga töö tehnilist poolt muutnud. Kõik see on loonud rahulolu oma tööst,“ lisab ta.
Samuti tõdeb Anastasia, et tema jaoks on alati olnud oluline nii kolleegide kui klientide rahulolu. „Oleme tähelepanu pööranud kliendipoolsetele nõuetele teenusel – et protsessid oleksid loogilised, arusaadavad ja selgelt dokumenteeritud. Olulist rõhku pöörame kvaliteedikontrollile. Mis on veel oluline – et meeskond tuleb muudatustega kaasa. Kui kliendid saavad ülihead kliendikogemust ja teenust ning meie pingutused kannavad vilja, oleme kõik rahul. Töötame selle nimel järjepidevalt.“
Teenuse sujuvuse alla käib ka meeskonnas toimuvate vahetuste järelkaja. „Sujuvad inimeste vahetumised meeskonnas on kliendikogemusele tuginedes olulised. Oleme oma töös lähtunud sellest, et ükskõik mis toimub ettevõttes, siis läbipaistev muutus ja kontrollprotseduurid, teabe kättesaadavus kolleegidele – kõik see on oluline. Kvaliteedijuhtimise üheks suurimaks väljakutseks on see, kuidas teha tööd nii, et teadmised ei oleks vaid ühe inimese kanda. Teenuse jätkamine on oluline ükskõik mis olukorras – on põhjuseks siis kellegi lahkumine meeskonnast, haiguslehel viibimine või kasvõi puhkuseasendus. Oleme seadnud endale eesmärgiks, et meeskond saaks puhata ja samas oleks kõik kliendi jaoks jätkuvalt korrektne teenuse osas. Töötajad peavad olema õnnelikud ning selle eelduseks on töö- ja eraelu tasakaal,“ tõdeb Anastasia siinkohal.
Meeskond – edu võti
Mida hindab Anastasia aga oma kolleegides ning millises ettevõttes on hea tegutseda?
„Minu jaoks on alati olnud oluline see, milline on ettevõtte kultuur ja viljelejad. Hindan, et inimestele antakse tegutsemisruumi, neid usaldatakse. Abi ja nõu küsimine on tervitatav, kuid otsuseid lastakse töötajatel endil teha. Sellest lähtuvalt tunnen, et mulle sobivad meeskonnamängijad kolleegid. Pean peamiseks, et meie väärtused klapivad, mis ei pea tingimata tähendama, et alati kõiges ühel meelel oleme. Usun, et tehnilised oskused on omandatavad, aga inimlikud väärtused jäävad. Meeldivad avatud ja lahendustele suunatud mõtlemisega inimesed – soov ühiselt tegutsemiseks ja hea kommunikatsioon on oluline eduka töö toimimiseks,“ põhjendab Anastasia kolleegidest rääkides, lisades, et teenusel põhinev töö ei ole kindlasti kergete killast.
„Töö sobib neile, kes rutiini taluvad, kuid on samas alati valmis ootamatusteks. Siinkohal võib öelda, et „Teeme ära“ suhtumine on oluline,“ lisab Anastasia. Ka muredest rääkimist peab ta oluliseks. „Usaldus ja turvatunne minu suhtes ja ka meeskonna sees on minu jaoks olulised,“ lisab ta, tõdedes, et iga-aastaselt kogutakse ettevõttes ka anonüümset tagasisidet ning siis on võimalik oma muredest ja rõõmudest samuti märku anda.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et teenuse puhul peab nautima suhtlemist, olema uudishimulik ning ühtlasi uute olukordade järgi janunema. Selles töös on küll vahel ka nokitsemist, kuid midagi uut peab samuti meeldima.
Vaba aeg – võimalus akusid laadida
Kuid ka Anastasial endal on elu väljaspool töid ja tegemisi. Kuidas ta ise vaba aega veedab ning akusid laeb? „Tõepoolest, tasakaalu hoidmine on ka mulle endale oluline. Pean saama tegeleda asjadega väljaspool raamatupidamisvaldkonda – see on minu jaoks vaimne puhkus.“
Siinkohal tõdeb Anastasia, et füüsiline enese liigutamine on kindlasti üks osa, milleta ei saa. „Vahepeal mängisime elukaaslasega aktiivselt golfi,“ toob ta näite. Mis golfi juures Anastasiale meeldib – tegemist on intellektuaalse mänguga ning kui seda mängida, siis lisaks füüsisele peab ka vaim mängu juures olema.
Samuti avastas ta mingil hetkel enda jaoks tennise. „Selles mängus on jällegi oluline kiire reaktsioon, mida hindan. Kindlasti on minu jaoks oluline kodu ja perega koos olemine – käime näiteks Kadriorus palju jalutamas üheskoos. Oleme koos elukaaslasega lisaks veel toidugurmaanid. Kokkame palju ise ning vaatame kokasaateid, kust ammutame uut inspiratsiooni. Väga tähtsal kohal meie elus on Saaremaa maakodu – selle puhul ei osanud küll kunagi aimata, et sinna päris kolime nagu nüüd koroona-ajal juhtunud on, kuid siiski. On olnud uskumatu nauding, et oleme saanud maakodu täiesti enda järgi kujundada ning nõnda on maja renoveerimine võtnud suurema osa meie vabast ajast. „Vahel on lihtsad tegevused olulised ning äärmine nauding näha koheselt ka oma töö tulemust, muutust,“ lisab Anastasia. Ka vana armastus rõivamaailma vastu ei ole siiani kadunud. Kui tekib kihk midagi luua – õmbleb endale ja lapsele.
Tööd saab teha kõikjalt
Tagasi raamatupidamise juurde tulles, siis Anastasia tõdeb, et koroona ajal on paratamatult toimunud kõikjal valdkondades mõtlemise muutus. „Koroona-aja alguses oli meil tegelikult juba ammu kodukontor lubatud. Kogu ettevõtte töö oli juba eelnevalt korraldatud nii, et kõike saaks teha distantsilt. Teamsi kaudu on võimalik kõik vajalik teha ära, kuid füüsilist kohtumist eeldavad traditsioonid ja tööüritused – see on see, mida ei saa hetkel kollektiivina endale lubada ja millest tuntakse eelkõige puudust. Vahetu suhtlus on oluline ning seda ei asenda miski. Tean, et igatsetakse tiimitunnet tagasi. Võib öelda, et mured ei ole tööalased, vaid sotsiaalsed. Vahetu suhtlus on oluline nii meeskonnale kui juhile,“ lisab ta.
Aja jooksul on aga Anastasia ise pidanud tehnilise poole pealt raamatupidamisvaldkonnas oluliseks seda, kuidas optimeerida tööle kuluvat aega, lihtsustada ning parandada raamatupidaja ja kliendi omavahelist koostööd. „Raamatupidaja väärtuslik aeg võiks ideaalis pigem kuluda kliendiga suhtlemisele kui andmete töötlemisele. Olime pikalt meile sobiva raamatupidamistarkvara otsinguil. Olgugi, et uue tarkvara arendamine ei olnud meie esimene valik, kaaludes erinevaid poolt ja vastuargumente, otsustasime siiski uue tarkvara kasuks.“ Ideest on tänaseks sündinud lahendus Acclouding.
Acclouding on loodud eelkõige raamatupidamisbüroo vajadusi arvesse võttes ning annab büroo juhile hulganisti võimalusi oma kliendiportfelli haldamiseks. Paindlik õiguste haldus laseb töid erineva tasemega töötajate vahel jagada ning ühtlasi on võimalik ka klienti oma ettevõtte raamatupidamisse kaasata. Liidestused pankadega, e-arvete võimekus ning ka PDF-arvete digiteerimine ühes lahenduses ilma täiendavate lisakuludeta võiks olla iga raamatupidaja minimaalne ootus oma peamisele töövahendile. „Lisaks oleme rõõmsad, et Accloudingu kasutamine on intuitiivne ja kergelt õpitav nii raamatupidajale kui ka kliendile, mis teenuse puhul kahtlemata väga oluline,“ tõdeb Anastasia.
Täiendamine – edu võti
Ühtlasi on raamatupidaja töös oluline enesetäiendamine. „Meie ettevõtte koolituskava on mitmetahuline ning arvestab meie inimeste vajaduste ja ettepanekutega. Iseenesestmõistetavad on regulaarsed erialased koolitused, kuid pöörame tähelepanu ka muule. Kliendikogemus, enesejuhtimine või töö korraldamine kodukontoris on vaid mõned meie koolituskalendris pakutust. Endale on väga südamelähedane raamatute lugemine - lugerist raamatute lugemine sisustab näiteks hästi Tallinna ja Saaremaa vahelised kolmetunnised sõidud kõrvalistujana. Muidugi jälgin ka mitut blogi, kuulan podcaste ning osalen konverentsidel ammutamaks uusi ideid ja teadmisi nii inimese, kolleegi, nõustaja kui juhina arenguks,“ on Anastasia sõnul elukestev õpe ülioluline.
Lähiaja eesmärkidest on tema suureks sihiks jätkata tööd Accloudingu arendamisega, keskendudes tarkvara lokaliseerimisele lisaks Eestile ja Leedule ka Lätis.
Olemasoleva teenuse sees on Anastasia sõnul kaks suuremat väljakutset – krüptovarade raamatupidamine ja palgaarvestusteenuse edasiarendus. Esimese puhul vajavad lahendamist mitmed erialased küsimused ning tõlgendamise kohad ja ka tehnoloogiline tühimik krüptovaldkonnas tegutsevate ettevõtjate raamatupidamiseks vajab täitmist. Samas teise puhul soovitakse parandada just pehmet poolt – täiustades töötaja kui palgaarvestusteenuse lõpptarbija kogemust kogu palgaarvestusprotsessis. „Igapäevaselt aga tuleb panustada sellesse, et meil töötaksid rahulolevad inimesed. Peame oluliseks meie inimeste soove ja eesmärke ning soovime hoida oma meeskonda. Meile on oluline, et inimesed oleksid motiveeritud ja tahaksid meiega jääda ka siis, kui kiire arenguaeg on juba möödas,“ on inimestest hoolimine Anastasia jaoks äärmiselt tähtis.
Anastasia Borovaja soovitused raamatupidajatele:
- Leia üles need Sinu inimesed – nendega koos on kulgemine läbi (töö)elu toredam
- Suured eesmärgid jaga väiksemateks etappideks – nii koged edu tunnet juba teel suure eesmärgi poole!
- Ole uudishimulik – loe, uuri, küsi
- Ole avatud uutele ideedele, tehnoloogiatele
- Rõõmusta ka ebaõnnestumiste üle – need õpetavad!
- Hooli endast ja inimestest enda ümber
Kadri Penjami artikkel ilmus ajakirjas Raamatupidamise praktik aprillis 2021.
Fotod: Meeli Küttim