-
EL ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavate projektide nõustamine ja auditeerimine
Projektide nõustamine, juhtimis- ja kontrollisüsteemide audit, kuludokumentide audit, konsultatsioon.
-
Pakendiaudit
Millal on vaja läbi viia pakendiaudit?
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Raamatupidamiskohuslasele on teatud tegevus/finantsnäitajate ületamisel seadusega ette nähtud kohustuslik audit või ülevaatus.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele. Me ei paku valmispakette, vaid lähtume alati iga ettevõtte soovidest ja vajadustest.
-
Maksuarvestus
Grant Thornton Balticu kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi. On kindel, et kõik deklaratsioonid saavad esitatud õigeaegselt.
-
Aruandlus
Koostame õigeaegselt majandusaasta aruanded. Abistame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning erinevate kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie pikajalise kogemusega raamatupidajad ja ja nõustajad aitavad nii konsolideerimistabelite koostamisel kui ka konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Jooksev nõustamine ja ajutine personal
Meie kogenud spetsialistid nõustavad keerulisemate/erakorraliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad raamatupidaja/finantsjuhi ajutise asendamise teenust.
-
Finantsjuhi teenus
Pakume teenust ettevõtetele, kellel ei ole mõttekas täiskohaga finantsjuhti palgata. Meie professionaalid tagavad, et Teie ettevõtte majandustegevusel hoitakse mõistlike kuludega silma peal,sest teenuse eest maksate ainult siis, kui seda vajate.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ning kuluefektiivselt, et ettevõtte omanik ja meeskond saaksid keskenduda ettevõtte põhitegevusele.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Teenindame ja nõustame väga erinevaid krüptoettevõtteid. Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, meie teadmised ja tehnoloogilised lahendused peavad sammu kiiresti areneva ärimaailmaga.
-
Koolitused
Meie raamatupidajatel on kogemus kõikides raamatupidamist ja aruandlust puudutavates küsimustes. Pakume klientidele erialaseid koolitusi just vastavalt nende vajadustele.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume igakülgset juriidilist tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud ning vastaksid ka targa maksuplaneerimise ja finantsjuhtimise põhimõtetele.
-
Fintech nõustamine
Kiiresti muutuv maailm ja arenev tehnoloogia soodustavad uute ärimudelite arengut nagu makseasutusena, virtuaalvääringu teenuste pakkujana ja finantseerimisasutusena tegutsemine. Grant Thornton Baltic pakub nendele ettevõtetele tuge ja nõustamist.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Pakume kvaliteetset nõustamisteenust kõikides õigus-, maksu- ja finantsalastes küsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks, optimeerimiseks või ümberkujundamiseks.
-
Juriidiline due diligence
Grant Thornton Balticu nõustajatel on märkimisväärne kogemus nii juriidilise kui ka maksu- ja finantsalase due diligence’i läbiviimisel, analüüsides põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumentatsiooni, õigussuhteid ning äritegevuse vastavust regulatsioonidele ja nõuetele.
-
Lepinguõigus
Grant Thornton Balticu õigus-, maksu- ja finantsosakonna spetsialistid koostavad lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult kliendi parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Grant Thornton Baltic osutab nõustamisteenuseid kõikides tööõiguse küsimustes: me aitame kliente töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, samuti ametijuhendite ja sisekorraeeskirjade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Grant Thornton Balticu nõustajad aitavad ettevõtjatel saneerimist läbi viia ning omavad kogemusi saneerimisnõustajatena ja ekspertidena.
-
Majasisese juristi teenus
Grant Thornton Balticu majasisese juristi teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Grant Thornton Baltic pakub välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud erikoolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Selleks, et edukas olla, peab igal ettevõttel, sõltumata organisatsiooni suurusest, olema kindel strateegia ehk teadmine, kuhu suunas kogu meeskond liigub.
-
Turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi loomine ja uuendamine
Koroonakriis lõi maailma majandust iseloomustanud tasakaalumudeli kõikuma ning ellu jäävad need, kes suudavad oma ettevõtte strateegia ümber kohandada.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas.
-
Digiteenused
Kiiresti arenevas ärimaailmas ei ole küsimus enam selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Grant Thornton Digital aitab Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused, mis viivad Teie äri tulevikku.
-
Müügiorganisatsiooni arendamine
Meie ülesanne on parandada oma klientide äritulemusi, valides sobivad fookused ja pakkudes selge ja süsteemse tee lahenduseni.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuhiks ja juhtimisvahendiks ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele finantsotsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Hoolsusaudit ehk due diligence on oluline osa igast ostutehingust, aidates investoritel enne planeeritud tehingut vaadata lähemalt kõiki ettevõttega seonduvaid aspekte.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame kliente kõikides tehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Grant Thornton Balticul on üle 20-aastane kogemus erinevate varagruppide väärtuse määramisel rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Kohtueksperdi teenused
Grant Thornton Balticus töötab kolm kogenud riiklikult tunnustatud kohtueksperti, kes on aastate jooksul andnud oma hinnangu väga paljudele projektidele.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ettevõtete ebaõnnestumise põhjus. Hea prognoosimine võib aidata äririske vähendada.
-
Ärianalüütika ja finantsjuhtimine
Finantsaruanded sisaldavad hulgaliselt numbreid, mida analüüsides ja lahti mõtestades saab ettevõtte juhtkond leida arengu- ja kasvuvõimalusi.
-
Saneerimine
Ettevõtte saneerimine on erinevate abinõude rakendamine ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks, tema likviidsuse taastamiseks, kasumlikkuse parandamiseks ja jätkusuutliku majandamise tagamiseks.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel
-
Ettevõtte tulumaks
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes
-
Käibemaks ja muud kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiisiide ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil
-
Rahvusvaheline maksustamine
Ettevõtted vajavad selgeid strateegiaid maksuefektiivseks piiriüleseks äritegevuseks
-
Siirdehinnad
Iga aspekt siirdehindade strateegias tuleb planeerida ja dokumenteerida.
-
Tehingute maksustamine
Grant Thornton Balticu maksumeeskond saab Teid aidata järgnevate teemadega: riigisiseste ja piiriüleste tehingute nõustamine, ettevõtete ümberstruktureerimise nõustamine, refinantseerimise nõustamine.
-
Töötajate maksustamine piiriülesel tegutsemisel
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis
-
Maksuriskide audit
Maksuaudit aitab diagnoosida ja piirata maksuriske. See on tõhus vahend maksukohustuste optimeerimiseks, pakkudes reaalseid võimalusi majandustulemuste parandamiseks.
-
Kliendi esindamine suhtluses maksuametiga
Ennetame maksuprobleeme ja tagame sujuva suhtluse maksuametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes. Nõustame nii residente kui ka mitteresidente, vajadusel esindame klienti suhtluses Maksu- ja Tolliametiga, aitame varade restruktureerimisel, deklareerimisel jne.
-
Balti riikide maksüsteemide võrdlus
Grant Thornton Balticu maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse, kus maksusüsteemid on lahti löödud nelja alagrupi lõikes: ettevõtete ja eraisikute maksustamine, käibemaks ning muud maksud.
-
Värbamisteenused ehk personaliotsing
Meie eesmärk on ettevõtte ametikohtade täitmine ettevõtte väärtusruumi jagavate, kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes oma tegevusega aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse värbava ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine ettevõttes
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ning nõuandev partner vajalike protsesside käivitamisel organisatsioonis.
-
Personalijuhtimise protsesside analüüs ehk personaliaudit
Personaliauditi käigus kaardistame ettevõtte personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni n-ö tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitööga seotud dokumentatsiooni ja töökorralduse alane nõustamine
Toetame ettevõtteid kogu personalitööga seotud dokumentatsiooni ja erinevate töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringute läbiviimine
Aitame läbi viia eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ning teeme kokkuvõtted ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust, kui ettevõtte eelmine personalijuht on lahkunud ja uus ei ole veel ametis või pole veel mõttekas oma personalijuhti palgata.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde teostamisel, valitsemise hindamisel ning koolituste läbiviimisel.
-
Finantssektori siseaudit
osutame siseauditi teenust finantssektoris tegutsevatele ettevõtetele. Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba valdkondliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Viime läbi Euroopa Liidu fondidest, riiklikke, välisabi või muid toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ning tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, viime läbi valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame teid riskide hindamise läbiviimisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teostame tellija soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk „ERK Tunnustatud raamatupidamise ettevõte“
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse vastavust Eesti Raamatupidajate Kogu seatud nõuetele kvaliteedimärgise taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Viime läbi välishindamise siseauditi kvaliteedile või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Saame aidata rikkumisest teavitamise süsteemi ülesehitamisel alates rakendamisest, sisemiste kordade täiendamisest ja töötajate koolitamisest kuni teavituskanali loomise, juhtumite haldamise ja uurimisteni.
-
Jätkusuutlikkuse alane nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli või juhtimise ja hea juhtimistavaga seotud konkreetseid küsimusi jätkusuutlikkuse valdkonnas, pakkudes selleks teenuseid ja koolitusi.
-
Jätkusuutlikkuse audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega. See annab võimaluse teie ettevõtte usaldusväärsuse suurendamiseks, aruandlustavade arendamiseks ja täiustamiseks ning jätkusuutlikkuse eeskujuna silma paistmiseks.
-
Jätkusuutlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Jätkusuutlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad jätkusuutliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise alaseid teenuseid.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, loome vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ning töötame välja võtmemõõdikud. Me võtame juhirolli digilahenduste tellija ja juurutajana, kasutades ära Grant Thorntoni ökosüsteemi.
-
Nutikas automatiseerimine
Nutika automatiseerimise abil saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmed taltsutada, et ettevõte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda oma ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Teenus "Tark tellija"
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ning iga teine vajab lisamuudatusi, et sellest päriselt kasu oleks. Võtke oma digilahenduste innovatsiooni juhtima professionaalne meeskond, kes mõistab süvitsi nii Teie ettevõtte strateegilisi eesmärke kui ka tehnoloogilisi vajadusi ja võimalusi.
-
Digitaalne hoolsusaudit
Meie kogenud meeskond teeb omandatava või ühendatava ettevõtte kriitiliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ning nende jätkusuutlikkust, küberturvalisuse olukorda, dokumentatsiooni ja IT-protsesse.
Autorid: Lee Laanemäe, õigusnõustaja ja Maili Torma, andmekaitse spetsialist (CIPP/E, CIPM, ISO27001 juhtivaudiitor)
Justiitsministeerium saatis kooskõlastusringile haldustrahviõiguse kontseptsiooni, millega oleks edaspidi võimalik tõhusamalt reageerida nii finants-, konkurentsi- kui ka andmekaitseõiguse rikkumistele. Haldustrahviõigusega kavandatakse Eesti õiguskorda uus haldussanktsiooni liik, mis on ette nähtud Euroopa Liidu õiguses rahalise karistuse – haldustrahvi – ülevõtmiseks.[1]
Miks muudatusi tehakse?
Euroopa Parlament ja Nõukogu on erinevates valdkondades – eelkõige konkurentsiõiguses, finantsõiguses ja andmekaitses – võtnud vastu mitmeid õigustloovaid akte, milles on liikmesriikidele ette nähtud kohustus sätestada neis valdkondades teatud nõuete rikkumise eest trahve ja haldusmeetmeid. Eestis on sellised õigusrikkumised olnud sätestatud süütegudena ja enamjaolt on neid menetletud väärteomenetlustes. Küll aga ulatuvad Euroopa Liidu õigusaktides sätestatud trahvimäärad kümnetesse miljonitesse, mis tähendab, et Eestis ette nähtud karistused konkurentsi- või finantsvallas või andmekaitses toime pandud väärtegude eest ei ole enam piisavad.
Eesti järelevalveasutused on tähelepanu juhtinud nt probleemidele juriidiliste isikute vastutusele võtmisega, tõendite ülekandmisega riikliku järelevalve menetlusest väärteomenetlusse jms. Selleks, et Eesti suudaks täita Euroopa Liidu õigusest tulenevat kohustust, otsustaski justiitsministeerium koostada seaduseelnõu, millega võimaldatakse selliste trahvide kohaldamist haldusmenetluses.[2]
Haldustrahvimenetluses järgitakse üldiseid haldusmenetluse põhimõtteid, mida täiendavad haldustrahvi seaduses kehtestatavad erisused. Haldustrahvimenetluse võib algatada haldusorgan kas iseseisva haldusmenetlusena või ka riikliku järelevalve menetluse käigus. Haldustrahvi on võimalik vaidlustada halduskohtus.[3]
Milliseid muudatusi plaanitakse?
Eesti õiguses luuakse uus haldussanktsiooni liik, milleks on haldustrahv. Seda kohaldatakse seaduses ettenähtud juhul kindlate rikkumiste eest ning trahvimäär võib olla võrdlemisi suur, olles võrreldav ka süüteo eest ettenähtud karistusega või isegi suurem. Üldreeglina on haldustrahv ette nähtud juriidilise isiku õigusrikkumise eest, kui just eriseaduses ei ole selgelt sätestatud, et haldustrahvi võib määrata ka füüsilisele isikule. Põhjus on lihtne – üldjuhul on rikkumised, mille eest haldustrahv ette nähakse just sellised, mille panevad toime juriidilised isikud oma majandustegevuses. Lisaks on trahvimäärad füüsiliste isikute jaoks ka liialt suured. Küll aga on mitmed juhud, kui ka füüsilisele isikule on võimalik haldustrahvi kohaldada – nt isikuandmete töötlemise nõuete rikkumine vastutava või volitatud töötleja poolt.[4]
Haldustrahv määratakse juhul, kui selleks on vastavad eeldused täidetud. Rikkuja peab süüliselt rikkumise eest vastutama ning haldustrahv peab olema rikkumist ja isiku käitumist arvestades proportsionaalne. Haldustrahvi määramise otsus on menetleja kaalutlusotsus, mis tähendab seda, et isegi kui kõik eeldused trahvi määramiseks on täidetud, ei pea menetleja trahvi määrama, kui ta leiab, et see ei ole otstarbekas. Trahvi määramisel võetakse muu hulgas arvesse nt rikkumise raskusastet ja kestust, rikkumise toime pannud isiku vastutuse ulatust ja süüd ning ka tema finantsseisundit. Haldustrahvi otsus peab olema kirjalik ning põhjendatud.[5]
Miks on haldustrahvi tegemise võimekus hea?
Haldustrahvi tegemine peaks halduskohtute koormust suurendama, kuid siiski lihtsustuks ka kohtunike töö, kuna tõendite ristkasutamine ja kohtuvaidlused on lihtsamad, kui kõik toimub samas menetlusliigis (haldusmenetluses). Ettevõtjate seaduskuulekus ja soov vältida rikkumisi paraneb ilmselt samuti jõudsalt, sest haldustrahvi määrad on suuremad kui seni väärteomenetlustes määratud trahvid. Lisaks muutub trahvi tegemine lihtsamaks ja kiiremaks. See kõik peaks vähendama ka järelevalveasutuste koormust.[6]
Charloti ja Swedbanki juhtumid
2019. aasta juuli alguses tuli avalikuks, et Eestis, Lätis ja Leedus tegutsev veebipood Charlot OÜ oli hoolimatusest lekitanud kogu oma kliendiandmebaasi. Ühtekokku lekkisid 14 000 kliendi ees- ja perenimed, telefoninumbrid, meiliaadressid, e-poes kasutatud paroolid, aadressid ning teatud juhtudel ka isikukoodid. Kui lekke avastaja teavitas poe omanikku, siis esialgu eitas poe omanik, et mingi leke oli toimunud, mille peale lekke avastaja teavitas nii CERT.ee-d kui ka andmekaitseinspektsiooni (AKI).[7] Kuna AKI on avalikult tunnistanud, et neil puudub huvi kohtumenetlustega tegeleda, siis kehtiva seadusandluse alusel on ebatõenäoline, et isikuandmete turvalise töötlemise põhimõtteid jämedalt rikkunud ettevõttele rahaline trahv määratakse. Haldustrahvi kontseptsiooni vastuvõtmisel saaks AKI trahvi määrata ilma kohtuta.
Teine näide on Swedbank, kellele Finantsinspektsioon tegi ettekirjutuse, millega kohustati panka võtma kasutusele meetmeid, mis parandaksid rahapesu vastu võitlemise kontrollsüsteeme[8]. Rootsi Finantsinspektsioon viis läbi ka enda järelevalvemenetluse, mille käigus selgus, et Swedbank AB ei olnud Balti riikide tütarettevõtetes rahapesu vastu võitlemise meetmete rakendamist täiel määral kontrollinud ega juhtinud. Lisaks selgus, et Swedbank AB ei täitnud rahapesu vastu võitlemise nõudeid ka Rootsis. Selle järelevalvemenetluse tulemusel otsustas Rootsi Finantsinspektsioon teha Swedbank AB-le hoiatuse ning lisaks määrati üsnagi suur trahv – koguni neli miljardit Rootsi krooni[9].
Kuigi kontseptsioonis ei ole veel täpselt defineeritud, kes hakkavad haldustrahve määrama, siis suure tõenäosusega ei looda trahvide määramiseks ja menetlemiseks uut ametit ja praegused sektori järelevaatajad AKI, Finantsinspektsioon ja Konkurentsiamet saavad õiguse määrata haldustrahve juriidilistele isikutele ning ei pea enam kulukat kohtuteed ette võtma.
Tutvuge seotud teenustega:
[1] Haldustrahviõiguse kontseptsioon, 28.04.2020, lk 1. Veebis kättesaadav: https://www.aki.ee/sites/default/files/dokumendid/muu/haldustrahvioiguse_kontseptsioon.pdf (18.05.2020).
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Liive, R. Toimus Eesti ajaloo suurim e-poe andmeleke: ripakil olid 14 000 eestlase isikuandmed. 03.07.19. Veebis kättesaadav: https://digi.geenius.ee/rubriik/uudis/toimus-eesti-ajaloo-suurim-e-poe-andmeleke-ripakil-olid-14-000-eestlase-isikuandmed/ (10.06.2020).
[8] Ettekirjutus Swedbank AS-ile nõudmises viia oma tegevus kooskõlla krediidiasutuste tegevust reguleerivate õigusaktidega. Finantsinspektsioon. 18.03.2020.a, nr 4.1.-1/40. Veebis kättesaadav: https://www.fi.ee/sites/default/files/2020-03/ettekirjutus_swedbank_as-le.pdf (10.06.2020).
[9] Vt. ka Finantsinspektsioon. Swedbank saab trahvi ja ettekirjutuse rahapesu vastu võitlemise reeglite rikkumise eest. 19.03.2020. Veebis kättesaadav: https://www.fi.ee/et/uudised/swedbank-saab-trahvi-ja-ettekirjutuse-rahapesu-vastu-voitlemise-reeglite-rikkumise-eest (10.06.2020).