Kliendilugu

Kodupaber AS laiendas Grant Thornton Balticu abiga haaret

insight featured image
Artikli teemad

2024. aasta detsembris sõlmis AS Kodupaber ostu-müügilepingu, millega omandas pika ajalooga hulgimüügiettevõtte Ristart AS. Grant Thornton Baltic oli Kodupaberi kõrval kogu protsessi vältel – alates esimestest läbirääkimistest kuni kahe ettevõtte ühinemise lõpuleviimiseni 2025. aasta juunis.

Kodupaber on üks Eesti suuremaid esmatarbekaupade ja käsimüügiravimite hulgimüüjaid, tuntud kaubamärgi AREN all. Üle 30-aastase kogemusega ettevõte teenindab nii jaekette, ärikliente kui ka ravimite hulgimüüjaid.

Tehingu eesmärk: tugevam toote- ja kliendiportfell 

Valdek Kamp, Kodupaber AS tegevjuht Kodupaber AS-i juhatuse liige Valdek Kamp (fotol paremal) sõnas, et Ristarti ost oli osa ettevõtte kasvustrateegiast. „Meie jaoks on väga oluline pakkuda klientidele tugevaid brände ja suuremat mahtu. Ristartil olid portfellis mitmed kvaliteetsed kaubamärgid, mis sobitusid hästi nii meie olemasolevate klientide vajadustega kui ka andsid võimaluse laiendada meie kliendiportfelli. Näiteks olid Ristarti valikus hotellidele mõeldud puhastusvahendid ja vannitubades vajaminevad tarvikud,“ selgitas Valdek Kamp. Tehingu kaudu tekkis võimalus luua sünergiat ja kasvatada kaubamärkide tuntust.

Grant Thornton Balticu nõustamistiim toetas Kodupaberit kogu ostu-müügiprotsessi vältel: hinnaläbirääkimistel, ühiste kavatsuste protokolli koostamisel, due diligence’i läbiviimisel ja müügilepingu koostamisel. Viimase sammuna toimus pärast tehingut kahe ettevõtte ühendamine. 

Grant Thornton Balticu partner ja õigusnõustamise valdkonna juht Kristel Tiits rõhutas, et koostöö kliendiga on alati arenguprotsess, mis nõuab pühendumist mõlemalt poolelt. „Meie pikaajaline koostöö Kodupaberiga on ehe näide sellest, kuidas usaldus ja avatud suhtlus loovad eduks parima pinnase. Valdek Kamp eristub kliendina just seetõttu, et ta kaasab meid aruteludesse juba enne projekti käivitamist. See ongi kõige väärtuslikum hetk – algusfaasis on võimalik ühiselt leida loovad ja tõhusad lahendused, ennetada võimalikke takistusi ning kujundada projekt tervikuna kliendi jaoks optimaalseks,“ selgitas Kristel Tiits.

Kliendikogemus: kiirus, asjatundlikkus ja kliendikesksus

Vastates küsimusele, mis teeb koostöö Grant Thornton Balticuga eriliseks, tõi Valdek Kamp välja kolm märksõna: „Esiteks kiirus. Kui mul tekib idee või küsimus, saan vastuse peaaegu kohe – olgu telefonis või Teamsi kõne kaudu. Teiseks asjatundlikkus. Kristel Tiits oskab näha ka peidetud nüansse ja suunata mõtlema asjadele, mille peale esmapilgul tulla ei oskaks. Kolmandaks kliendikesksus – minu küsimusi ja probleeme ei peeta kunagi teisejärguliseks. Tunnen, et minuga arvestatakse.“

Valdek Kamp lisas, et ostu-müügilepingu sõlmimisel on palju nüansse, millele tuleb tähelepanu pöörata. „Grant Thornton Baltic tegi väga põhjaliku eeltöö, veendumaks, et me ei ostaks põrsast kotis. Nad analüüsisid nii maksundust kui ka kontrollisid varusid ja põhivarasid. Nii põhjalikult, et isegi üks õmblusmasin, mis oli varade nimekirjas, otsiti üles ja on nüüd meie laos,“ meenutas Kamp. Tema hinnangul sujus koostöö Grant Thornton Balticuga tõesti hästi. „See oli meeskond, keda sai alati usaldada. Olen kindel, et meie teekond jätkub ka järgmistes projektides,“ kinnitas Valdek Kamp.

Grant Thornton Balticu nõustamistiimi juhtis Kristel Tiits, meeskonda kuulusid nõustamisvaldkonna partner Artur Suits, juhtiv finants- ja maksunõustaja Eve Lille-Tõns ning juhtiv õigusnõustaja Uljana Feldman.