-
Projektide auditeerimine
Nõustame ja auditeerime ELi ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavaid projekte, sh teeme juhtimis- ja kontrollisüsteemide auditeid.
-
Pakendiaudit
Teeme pakendiettevõtjatele pakendiauditeid, et anda hinnang kalendriaasta jooksul pakendiregistrisse esitatud andmete õigsuse kohta.
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Kalkulaator annab vastuse, kas ettevõtte müügitulu, varade maht või töötajate arv ületavad piiri, mistõttu peate tellima ülevaatuse või auditi.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele.
-
Maksuarvestus
Meie kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi.
-
Aruandlus
Koostame majandusaasta aruanded. Aitame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie kogenud raamatupidajad ja nõustajad aitavad konsolideerimistabelite koostamisel ja konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Nõustamine ja ajutine personal
Meie spetsialistid nõustavad keeruliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad ajutise raamatupidaja teenust.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ja kuluefektiivselt.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, et teenindada ja nõustada krüptoettevõtteid. Meile on toeks kolleegide võrgustik 130 riigis.
-
Koolitused
Meie raamatupidajad on pädevad kõikidel raamatupidamise ja aruandluse teemadel. Teeme koolitusi ka klientidele, et oma teadmisi edasi anda.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud.
-
Fintech nõustamine
Meie juristid nõustavad makseasutusi, virtuaalvääringu teenuste pakkujaid ja finantseerimisasutusi.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Nõustame õigus-, maksu- ja finantsküsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks.
-
Juriidiline due diligence
Analüüsime põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumente, õigussuhteid ning äritegevuse nõuetelevastavust.
-
Lepinguõigus
Koostame lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult Teie ettevõtte parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Nõustame kõigis tööõiguse küsimustes, aitame töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, ametijuhendite ja sisekordade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Meie ekspertidel on kogemus saneerimisnõustajatena, aitame ettevõtjatel saneerimist läbi viia.
-
Majasisese juristi teenus
Teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Pakume välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud koolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Rikkumisest teavitamise kanal ehk vihjeliin
Pakume oma klientidele usaldusväärse vihjeliini ülesehitamist, töösse rakendamist ja tuge selle toimimas hoidmisel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Edukas olemiseks peab igal ettevõttel olema kindel strateegia ehk teadmine, mis suunas kogu meeskond liigub. Aitame Teil sihte seada!
-
Turundus ja kliendihaldus
Toetame Teid turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi uuendamisel, et suudaksite praegusel kiirete muutuste ajal kohaneda.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas. Juhendame Teid, kuidas trumpkaarte koguda!
-
Digiteenused
Tänapäeval ei ole küsimus selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Aitame Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuht ja juhtimisvahend ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele otsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Teeme hoolsusauditi ehk due diligence’i, et investorid saaksid enne planeeritud ostutehingut ettevõttest põhjalikku ülevaate.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame Teid kõikides ostu- või müügitehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Hindame ettevõtte turuväärtust, varade väärtust ja teisi varagruppe rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Registreeritud eraeksperdi teenused
Meie kogenud registreeritud eraekspet annab hinnanguid majandus- ja finantsalal.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ebaõnnestumise põhjus. Aitame Teil koostada korralikke prognoose, et äririske vähendada.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Saneerimine
Meie kogenud saneerijad pakuvad võimalusi ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks ja likviidsuse taastamiseks, et edaspidi jätkusuutlikult majandada.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel.
-
Ettevõtte maksustamine
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes.
-
Käibemaks jm kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiiside ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
-
Rahvusvaheline maksustamine
Anname nõu välisriikide maksusüsteemide ja rahvusvaheliste maksuregulatsioonide asjus, sh tunneme piiriülese aruandluse nõudeid.
-
Siirdehinnad
Aitame planeerida ja dokumenteerida kõiki aspekte ettevõtte siirdehindade strateegias.
-
Tehingute maksustamine
Planeerime ettevõtte omandamise, võõrandamise, refinantseerimise, ümberstruktureerimise, võlakirjade või aktsiate noteerimise maksutagajärgi.
-
Töötajate piiriülene maksustamine
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis – anname nõu maksureeglite kohta.
-
Maksuriskide audit
Teeme maksuauditi, mis aitab diagnoosida ja piirata maksuriske ning optimeerida maksukohustusi.
-
Kliendi esindamine maksuametis
Ennetame maksuprobleeme ning tagame sujuva suhtluse maksu- ja tolliametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes ja vajadusel esindame klienti suhtluses maksu- ja tolliametiga.
-
Balti riikide maksusüsteemide võrdlus
Meie maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse ettevõtete ja eraisikute maksustamise kohta.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde tegemisel, valitsemise hindamisel ja töötajate koolitamisel.
-
Finantssektori siseaudit
Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba finantssektoris tegutsemiseks vajaliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Teeme Euroopa Liidu fondidest, riigieelarvest, välisabist või muust allikast toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ja tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, teeme valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame Teid riskide hindamisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teeme Teie soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse nõuetelevastavust kvaliteedimärgi „ERK tunnustatud raamatupidamise ettevõte“ taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Hindame Teie ettevõtte siseauditi kvaliteeti või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Aitame luua rikkumisest teavitamise süsteemi Teie ettevõttes. Pakume nii kogu süsteemi kui ka selle mõne etapi ülesehitamist.
-
Infoturbe juhtimine
Pakume Teile infoturbe juhtimise teenust, mis optimeerib ressursse, annab ülevaate turvaolukorrast ning tagab vastavuse õigusaktidele ja standarditele.
-
Infoturbe teekaart
Õigusaktidele, standarditele ja nõuetele vastavuse saavutamine.
-
Infoturbe siseaudit
Meie spetsialistid aitavad avastada ja parandada infoturbe puudujääke, kontrollides organisatsiooni vastavust õigusaktidele ja standarditele.
-
Koostööpartnerite haldus
Meie spetsialistid aitavad vähendada riske, mis on seotud kolmandate osapoolte teenuste kasutamisega.
-
Infoturbe koolitused
Pakume mitmesuguseid koolitusi ja teadlikkuse suurendamise programme, et tagada kõigi osapoolte teadlikkus infoturbe nõuetest, nende vastutusest teenusepakkujate valikul ning võimalikest riskidest.
-
ESG nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli ja hea juhtimistavaga seotud küsimusi.
-
ESG audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega.
-
Kestlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Kestlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad kestliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise teenuseid.
-
ESG juhi teenus
Alati ei pea ettevõttesse palkama ESG juhti. Seda saab ka kokkulepitud mahus teenusena sisse osta.
-
Personaliotsing
Aitame Teie ettevõttes ametikohad täita kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ja nõuandev partner.
-
Personaliaudit
Kaardistame personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitöö dokumentatsioon
Toetame ettevõtteid personalitööga seotud dokumentatsiooni ja eri töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringud
Aitame teha eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, töötame välja vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ja võtmemõõdikud.
-
Nutikas automatiseerimine
Meie abiga saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmeid taltsutada, et ettevõtte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Targa tellija teenus
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ja iga teine vajab muudatusi. Aitame juhtida Teie ettevõtte digilahenduste innovatsiooni!
-
Digitaalne hoolsusaudit
Teeme omandatava või ühendatava ettevõtte oluliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ja nende jätkusuutlikkust.
-
Ene Rahula
Kolm aastakümmet samas ettevõttes töötada on tänapäeval pigem erand. Meie raamatupidaja Ene Rahulal 16. märtsil 2023 meie ettevõttes 30 tööaastat.
-
Eve Lille
Eve tuli Grant Thornton Balticusse finants-ja maksunõustajana tööle 2022. aasta veebruaris ning ta kinnitab, et see teekond on olnud äärmiselt põnev ja väljakutseid pakkuv.
-
Helena Pokmann
Helena liitus meie ettevõttega 2020. aastal auditi vanemkonsultandina ning on nüüdseks tõusnud auditi nooremjuhi rolli. Ta hindab kõrgelt ettevõtte ja meeskonna tugevat toetust.
-
Jelena Leoško
Jelena liitus meie ettevõttega 2017. aastal ja alustas nö nullist, sest tema senine kogemus oli logistikavaldkonnas. Tänaseks on Jelena hinnatud raamatupidaja ja raamatuidamise grupijuht.
-
Kai Paalberg
Kai taaskäivitas edukalt riskijuhtimise valdkonna. Ta saab ühtviisi ladusalt hakkama nii siseauditite tegemisega kui ka meeskonna juhtimisega.
-
Kristjan Järve
Kristjan on rohkem kui 20 Grant Thornton Balticus töötatud aasta jooksul üles ehitanud eduka maksunõustamise valdkonna ja kasvanud maksunõustajast ettevõtte partneriks.
-
Lenel Prisk
Leneli teekond Grant Thornton Balticus algas 2022. aasta juulis üle ootuste hästi. Juba enne oma esimest tööpäeva tundis Lenel, et see võibki olla õige organisatsioon just tema jaoks.
-
Meeli Tali-Aruväli
Meeli liitus meiega auditijuhina 2020. aastal. Teda üllatas väga toetav ja ühtehoidev meeskond. Meeli ütleb julgelt, et iga meie tiimiliige on väärtuslik, teda hinnatakse ja hoitakse.
-
Merle Rõbovõitra
Merle Rõbovõitra alustas raamatupidajana arveid sisse toksides, nüüd defineerib ta oma tööd pigem inimeste kui numbrite ärina.
-
Ragne Lehtsaar
2021. aastal auditi noormekonsultandina tööd alustanud Ragne on tänaseks auditi vanekonsultant. Ragnele meeldib, et ta töö on põnev, tema arengut toeatv ja paindlik.
-
Tarmo Rahkama
Tarmo on kasvanud assistendist auditijuhiks ja vandeaudiitoriks ning 2020. aasta sügisel sai temast ettevõtte partner. Tarmo hindab väga inimestevahelist koostööd ja torediad kolleege.
-
Tatjana Raskatova
Tatjana jaoks on töö Grant Thorntonis olnud positiivne kogemus, uue töötaja sisseelamine on hästi organiseeritud ja töötajat toetavad alati tiimijuht ja tiimikaaslased.
Eestis on audiitortegevuses toimumas märkimisväärsed muutused, seda nii audiitorite kvaliteediga seoses kui ka kogu sektori arengu osas. Kuldas on audiitorite turg muutunud ja miks on keeruline leida piisavalt kvalifitseeritud spetsialiste? Milliseid trende toob kaasa globaalne konkurents, tööjõupuudus ja kestlikkusaruandluse nõuded?
Mart Nõmper, Audiitorkogu juhatuse liige ja Grant Thornton Balticu partner, auditi valdkonna juht, andis 2024. aasta Pärnu Raamatupidamiskonverentsil põhjaliku ülevaate audiitortegevuse hetkeseisust ja tuleviku väljavaadetest.
Eestis on audiitortegevus küllaltki välke, kuid samas oluline. Näiteks 53,2 miljonit eurot oli kõigi Eesti audiitorühingute teenuste käive 2023/2024 majandusaastal, mis ei ole suur summa võrreldes teiste Euroopa riikidega. Eestis on 116 audiitorühingut ja see arv on aastate jooksul püsinud suhteliselt stabiilsena, kuigi on väheses langustrendis.
Eestis on 341 vandeaudiitorit, kuid vaatamata sellele on järjest enam kuulda, et ettevõtted ei leia endale sobivat audiitorit.
"Eestis on Igal aastal umbes 9645 ettevõtet, kes aastaaruande auditeerimist või ülevaatust vajavad, kuid ometi on audiitorite leidmine paljudele ettevõtetele suur probleem," ütleb Mart Nõmper.
Audiitorite defitsiidi kolm peamist põhjust
Kuidas on Eesti audiitortegevuses tekkinud defitsiit, kui samas on teenuse kvaliteet kõrge? Mart Nõmper toob välja kolm peamist põhjust.
Esmalt - auditi maht on kasvanud. Viimastel aastatel on auditit vajavate ettevõtete arv kasvanud, samas kui audiitorite arv on jäänud samaks. „Kui teed sama asja nagu kolm aastat tagasi, aga Inflatsioon ja varade hulk on kasvanud, siis ka audititurg lihtsalt paisub," selgitab Nõmper.
Teiseks - audiitorite põlvkonnavahetus. „Eesti audiitortegevus on üle 30 aasta vana. Need, kes 80ndate lõpus ja 90ndate alguses professionaalidena alustasid, lahkuvad ühel hetkel turult,'1 räägib Nõmper ja selgitab, et kui sellised ettevõtted lõpetavad tegevuse, tuleb korraga turule palju uusi kliente, mis tekitabki omakorda audiitorite defitsiidi.
Kolmandaks - auditi piirmäärad on aegunud. „Tänased piirmäärad, mille alusel ettevõtted peavad endale audiitori leidma, on ajale jalgu jäänud. Need piirmäärad on 2016. aastast, kuld tänaseks on need liiga madalad. 88% Eesti ettevõtete varadest on juba auditeeritud, kuld see koormus on muutunud liiga suureks ja optimaalne võiks olla 80%, mitte rohkem," ütleb Nõmper.
Kuidas lahendada audiitorite defitsiidi probleem?
Esiteks - vaata üle oma ettevõtte majandusaasta periood. Kui ettevõtte eesmärgiks on leida audiitor, kuid sobivat ei leia, mida siis teha? Mart Nõmper soovitab esiteks mõelda läbi oma ettevõtte majandusaasta periood.
„Enamik Eesti ettevõtteid lõpetab majandusaasta kalendriaasta järgi 31. detsembril, kuid majandusaasta lõppemise perioodi valimine võib aidata ettevõtte tegevuse koormust vähendada ja auditit vajavaid töömahte paremini planeerida," selgitab Nõmper ja toob positiivse näitena välja ühe jaekaubandusettevõtte.
„Nende majandusaasta lõppeb 31. jaanuaril. Mõtlesin alguses, et see on mingi viga, aga süvenedes sain aru, miks nad sel ajal majandusaasta lõpetavad. Majandusaasta peaks lõppema sel hetkel, kui on majandustegevuse kõige sügavam vaikelu või auk. Neil lõppevad jaanuaris kõik jõulumüügid, uue aasta allahindlused on ka ära olnud ja kevadkollektsiooni pole jaanuari lõpus veel välja toodud. Laomahud on siis minimaalsed ja aastalõpu inventuuri tegelemine kõige lihtsam. See koormab ettevõtet kõige vähem ning inimestel on ressurssi sellega tegeleda, versus see, et teed seda kõike 31. detsembril, kui tegelikult on tähtis ainult müük," kirjeldab Nõmper ja soovitab sügavalt läbi mõelda, kas kalendriaasta kasutamist on tingimata vaja.
Lisaks paneb kalendriaasta kasutamine suurema surve audiitoritele, sest kui kõik Eesti ettevõtted soovivad aasta esimese kuue kuu jooksul auditeid saada, on audiitoritel seda mahtu väga keeruline ära teenindada.
Teiseks - vaata üle ettevõtte arvestuspõhimõtted. Nõmper soovitab üle vaadata ettevõtte arvestuspõhimõtted ehk tihti selgub, et auditi tegemiseks ei pruugi alati olla vajalik kogu ettevõtte bilansi auditeerimine. "Mõtle läbi, kuidas on sinu ettevõtte arvestuspõhimõtted paika pandud ja kas need on vajalikud. Mõnikord saab ülevaatuste vajadust vähendada, kui mõelda läbi, kas kõik arvestuspõhimõtted on endiselt õiged," soovitab Nõmper.
Kolmandaks - vaata üle ettevõtte juriidiline struktuur. Nõmper ütleb, et sama kehtib ka ettevõtte juriidilise struktuuri puhul - näiteks võib olla mõnikord otstarbekas liita mitu väikest äriühingut üheks, et vältida igaühele eraldi auditi tegemist.
Aruandluse maht ja tuleviku väljakutsed: koormus kasvab veelgi
Audiitortegevus on juba lähitulevikus veelgi koormatum ning siin on suur roll kestlikkusaruandlusel ehk ESG aruandlusel. „Juba 2024. ehk käesoleva aasta majandusaasta kohta peavad suured avalikud üksused ehk suured börsifirmad koostama kestlikkusaruande. See on siis n-ö raamatupidamisaruande üks osa, mida audiitorid peavad hakkama auditeerima. Praegu on selliseid suuri börsiettevõtteid Eestis 6-7".
Nõmper selgitab, et 2025. aastast lisanduvad suurettevõtjad ja 2026. aastast tulevad siis kõik ülejäänud börsil noteeritud, ka väiksemad ettevõtted lisaks. Nii et see töömaht, aruandlusmaht ja kontrollitavate aruannete maht kasvab lähitulevikus oluliselt. Kõik see tähendab palju tööd raamatupidajatele ja audiitoritele, aga töötajatest järjekorda ukse taga endiselt ei ole, selgitab Nõmper olulisi murekohti.
Audiitorkogu pole samuti sellise töömahu üle õnnelik, mistõttu tehti juba kaks ja pool aastat tagasi Eesti riigile ettepanek audiitortegevuse piirmäärade tõstmiseks. Siiani seda menetletakse ja viimase info kohaselt on valitsus seda riigikogule otsustamiseks saatmas enne selle aasta lõppu.
See võiks olla leevendav asjaolu, sest näeme, et praegu kontrollime liiga palju ning aruandlus muutub ühiskonnale lihtsalt koormavaks, lisandväärtuse efekt kaob ära, selgitab Nõmper.
Nõmperi hinnangul on praegu siiski lootus, et uued piirmäärad hakkavad kehtima juba 2024. aastale, aga kindlust selles osas samas veel ei ole. „Loodame, et ettevõtjad saavad siiski peagi leevendust, aga praegu tuleb meeles hoida, et piirmäärad tõusevad, lihtsalt neid ei ole veel seaduses."
Audiitortegevuse edu võti: paindlikkus, nutikad lahendused ja kvaliteedi tagamine
Kui küsida, milleks on auditeerimine tänapäeva majanduses vajalik, vastab Mart Nõmper otsekoheselt: „Me oleme majanduskasvu pisimootorid, kes tagavad, et on usaldust ja majanduskasv. Et majandus saaks kasvada, peab selle sisuks olema usaldus. Kui usaldust pole, on intressimäärad ja riskid väga kõrged," selgitab Nõmper.
Kui rääkida audiitortegevuse tulevikust, on Nõmperil selge nägemus. „Trendid on mitmekesised. Kõik audiitorühingud, nii suuremad kui ka väiksemad, tahavad kasutada tehisintellekti, et teha lihtsamad tööd automaatselt," räägib ta. "Aga tehisintellekt võimaldab teha ka palju keerulisemaid ülesandeid, nagu näiteks suurte andmemassiivide analüüsi ja anomaaliate avastamist, mis inimesele oleks tõeline väljakutse."
Nõmper usub, et Al aitab auditeid teha mitte ainult kiiremini, vaid ka kvaliteetsemalt, ning viia need rohkem süvitsi. „See on tulevik, hetkel räägime me ikka veel võimalikest arengutest. Praktikas ei toimi Al auditi valdkonnas veel täielikult, aga potentsiaal on suur," ütleb ta.
„Globaliseerumine on samuti tegur, mis määrab audiitortegevuse tuleviku," usub Nõmper. „Suured ettevõtted lähevad suuremaks ja tugevamad saavad tugevamaks. Üldine trend on konsolideerumine - väikestel firmadel on üha keerulisem jääda samale tasemele. Seetõttu, kui tahad olla edukas, pead sa olema valmis muutustega kaasas käima - pole mõtet võidelda muutuste vastu. Kes suudab trende enda kasuks ära kasutada, see on edukas. Kui jääd palgale, jääd maha."
Lõpetuseks toonitab Nõmper, et audiitorite seas võidab see, kellel on parimad töötajad ja nutikamad lahendused. „Kui suudad muuta oma ettevõtte paindlikuks ja kiireks, saad edukaks," sõnab ta. „See, kuidas professionaalne audiitor praegu muutuvas maailmas konkurentsis püsib, sõltub suutlikkusest kohaneda ja alati sammu võrra ette mõelda."
Kaks küsimust Mart Nõmperile
-
Kas noori audiitoreid tuleb piisavalt peale? Tööturul on muutus toimunud. Nüüd tuleb tõesti audiitoreid peale, näiteks 16. septembril alustas minu juures tööd 18 uut audiitorit, mis on väga-väga suur number meie auditimaailmas. Seega tuleb, aga meeles tasub pidada, et päriselt audiitoriks küpsemine võtab endiselt palju aega.
-
Kuhu peaks teatama, kui audiitor on kliendi valdkonnas selgelt ebakompetentne või rikub lepingut? Lepingu rikkumised tuleb omavahel ära lahendada või kui omavahel lahendatud ei saa, tuleb kohtusse minna. Kui on aga küsimusi audiitori kvaliteedi või kompetentsi osas, siis tuleb pöörduda AJNI (Audiitortegevuse Järelevalve Nõukogu) poole, kellele saab teatada rikkumisest või kahtlasest tegevusest.
Artikkel ilmus raamatupidaja.ee-s.
Kui Teil on sarnased väljakutsed ja Teil tekkis küsimusi, võtke palun ühendust meie spetsialistidega.